- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Nå som det er så kaldt, kan man sende kirsebær reker i en ren termos med akvarievann?
Nå som det er så kaldt, kan man sende kirsebær reker i en ren termos med akvarievann?
Postet 10.02.07 kl 16:31
Tviler på at en termos vil holde vannet særlig varmere enn ei vanlig vann-flaske, over såpass tid som posten gjerne bruker.
Du kan jo se resultatet av 48 timers transport i denne tråden, gikk stort sett bare bra det
Du kan jo se resultatet av 48 timers transport i denne tråden, gikk stort sett bare bra det
Postet 10.02.07 kl 16:41
Postet 10.02.07 kl 16:43
Postet 10.02.07 kl 16:46
Postet 10.02.07 kl 16:54
Postet 10.02.07 kl 17:13
Det finnes såkaldte heatpacker som holder varmen oppe. Men brevet blir jo ikke stående på en brøyteskavel ett par dager, den vil jo være innomhus en del. Når den kjøres i lastebil, er det selvsagt ikke varme i lasterommet, men du verden hvor godt alle de tusener av regninger issolerer
Jeg har selv fått tilsendt reker nå i vinter, da var de pakket i en vannflaske (imsdal eller noe), med en avis rundt. Deretter en smartpost-bobleplastpose. Hentet selvsagt denne rett ut av postkassa, selv om kassa mi er innomhus. Gikk bare bra det, var vel da 4-5 blå ute, og posten bruke de sedvanlige 2 døgnene på å få brevet fram
Jeg har selv fått tilsendt reker nå i vinter, da var de pakket i en vannflaske (imsdal eller noe), med en avis rundt. Deretter en smartpost-bobleplastpose. Hentet selvsagt denne rett ut av postkassa, selv om kassa mi er innomhus. Gikk bare bra det, var vel da 4-5 blå ute, og posten bruke de sedvanlige 2 døgnene på å få brevet fram
Postet 10.02.07 kl 17:24
Du kan spørre om avsender gidder å sende med exspressbuss.da har du rekene i løpet av noen timer istedet for å vente en hel dag eller 2 (kanskje mer) åsså driver ikke buss selskapet å slenger pakken alle veier som posten gjør.Det at jeg fikk med posten denne gang var bare en glipp,gikk heldigvis bra...nok.Hadde det vært buss hadde alle overlevd.da hadde det tatt 3 timer istedet for 48.Så exspressbuss er å foretrekke å vanlig pakking kan fungere.Du har ivertfall større sjangs å få levende reker.du kan se på rutetabbelen til norway exspress å se hvor lang tid det tar før de er framme til deg.
Postet 10.02.07 kl 18:12
Endret: 10.02.07 kl 18:13