Spiser Corydoras snegler?

Ikke mine i alle fall Tror ikke det finnes arter som lever av sneiler, men skal aldri si aldri
Nei. De spiser ikke snegler.

Men jeg har aldri forsøkt å mose en liten pestsnegle med fingertuppen og latt den synke til bunns for å se om de rører den, da

Men snegler er iallefall ikke nevnt noe sted i litteraturen som en del av Corydoras'enes meny. Corydoras er imidlertid omnivore, på godt norsk "altetende", men jeg har likevel aldri observert en Cory forsøke å spise en snegle. De har antagelig ikke munn til det harde skallet.
Okei. Men kan jeg ha en Praktbotia sammen med to Corydoras Sterbai i en ca. 20 l. ?
Fiskeelsker!
Okei. Men kan jeg ha en Praktbotia sammen med to Corydoras Sterbai i en ca. 20 l. ?

Har du lest kravene til fiskene?

Botia er fisk som foretrekker grupper til stim i antallet. Prakbotia blir dessuten opp mot 30cm med tid og stunder, det er vel like langt som karet ditt.
Coryene krever også å leve i større grupper enn 2 individer.

Jeg vil uten å måtte tenke ett sekund, si at nei, du kan ikke ha noen av disse fiskene i ditt 20L akvarie
Fiskeelsker!

Vet du at Praktbotiaen kan bli lengre enn det tjueliters akvariet er?
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap