Hvordan ser dette ut?

Etter å ha gått amok på Haugaland akvarieklubb's auksjon igår,
kom jeg hjem med diverse reker osv....

Har nå fått alle i dette karet
men føler at det kanskje blir litt trangt?

Nå ligger verdiene på:
PH: 7,5-8
KH: 6
GH: 8
No2 og nh3:0
Nitrat 0-12,5mg

Tempen går fra 23-25 grader.

Ser dette greit ut? Det går også en "Håvardreke" og to i dette karet.
ph,n din er for høy.Rekene må ikke ha så høy ph.siden du har sneiler oppi er en ph på 7.00 helt greit,,under det begynner sneilene å slite.rekene takler en ph på 7 uten problemer ville foresten byttet sanden ut med finkornet,,men smak å behag liksom har Foresten vært ute etter de grønne rekene,gi en lyd hvis du får de til å de yngler ,eller blir lei å vil selge
Det er vel kun de grønne rekene som ville foretrukket lavere Ph etter det som er opplyst i basen.

Når det gjelder selve karet, syntes jeg det ser ut som din stingray kan gjøre det stingrays nettopp gjør; spiser det som er mindre enn seg selv :p

Syntes også at grusen din er alt for grov til at rekene vil trives optimalt. Selv ser jeg merkbar forskjell i både farger og andre trivselstegn, etter at rekene fikk ett bunnlag som de slapp å klatre i
Tror no kirsebærene ville foretrukket litt lavere ph å.Alle mine reketyper går i ph på 7.00 å alle yngler.et sikkert tegn på trivsel

Litt oppdatering
Så ikke før nå at det var bilde av stingrayen, det er ikke denne pumpa som er i, det er en luftpumpe med dobbel skum, dvs. denne

Den ser meget populær ut blandt rekene, for de sitter i hver sin "etasje" og spiser.

Ser også at grusen er litt grov, men orker ikke bytte denne ut enda, karet har vel stått i ett år, så det er bra innkjørt.

Det er 4 guppyyngel fra de forrige beboerne, som jeg ikke ville ta ut, samt 2 bolivianske slangeskinnsguppyer som ble kjøpt igår.

Får vel prøve å senke ph litt da... kanskje koke litt torv og legge på bunnen? eller en liten rot
Frank Angell
Det er vel kun de grønne rekene som ville foretrukket lavere Ph etter det som er opplyst i basen. Når det gjelder selve karet, syntes jeg det ser ut som din stingray kan gjøre det stingrays nettopp gjør; spiser det som er mindre enn seg selv :p Syntes også at grusen din er alt for grov til at rekene vil trives optimalt. Selv ser jeg merkbar forskjell i både farger og andre trivselstegn, etter at rekene fikk ett bunnlag som de slapp å klatre i ;)

Så du skrev at grusen hans så for grov ut, jeg har enda grovere grus, er det bedre for dem å ha sand?
Ser at du kjøpte 10st av de grønne.

Anbefaler at du øker ph til over 8 med kalk og gh til 15-20 med gibs. De grønne rekene trenger hardt og alkalisk vann for å trives og formere seg.

Både guppyene og kirsebærrekene vil tåle slike vannverdier.
Håvard Støre Andresen
Ser at du kjøpte 10st av de grønne. Anbefaler at du øker ph til over 8 med kalk og gh til 15-20 med gibs. De grønne rekene trenger hardt og alkalisk vann for å trives og formere seg. Både guppyene og kirsebærrekene vil tåle slike vannverdier.

Burde man ikke oppdatere infoen om denne reken hvis den skal ha sånne verdier?
Hei! Sorry at jeg sender dette inn her, men har vi samme akvarie? Fikk du med pumpe og sand + mer?
Her er mitt akvarie:

Er ditt 30 l? Kanskje mitt også er det da, for jeg vet ikke hvor mange liter det er. Jeg har også sånn lampe på 15w..
Tror det er samme ja
Hei, tror dette er samme karet ja, noe sånn aquakids greier... har bare brukt det til yngel osv. jeg da.
Oki
Takk skal du ha, trodde jeg hadde misforstått deg når jeg fikk beskjed om at PH'en var for høy her på forumet.

Satser på å øke den litt etterhvert, har hatt litt gips i nu, så får vi se hvordan det går, ser for min del ut som at alle trives.

Men blir infoen endret i basen? litt dumt med motstridende beskjeder.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap