Sebrasnegle-yngel

Hmm..

Jeg har trålet disse og andre nettsidene for å se om mine snegler kan yngle, men de yngler visst bare i brakkvann....?

Kan noen da fortelle meg hvorfor jeg har 21-literen full av sebrasnegle-yngel??

Det er ingen andre snegler der..
Jeg gjetter på at det er noe helt annet enn sebrasnegler. Jeg tipper det er vanlige pestsnegler, som har kommet inn i karet som blindpassasjerer via planter. Noe de aller fleste akvarister opplever.
Det er to typer pestnegler; en tynn, rund skiveformet som har flatt hus som en snurr (type gammeldags posthorn), og en som har gråsort nesten dråpeformet skall.Det kan være noen små flekker eller prikker på det skallet også.

Jeg er usikker på hva de egentlig heter. De kalles stort sett for pestsnegler for de sprer seg som en pest.

Legg ut et bilde så kan vi bekrefte det.

PS! Du er ikke den første som tror at sebrasneglene deres har ynglet... merkelig nok. Men jeg har sett denne typen innlegg flere ganger før, og det har vist seg hver gang å være pestsnegler.
Bilde av pestsnegle
Her er et bilde av den andre typen pestsnegle, den som har posthornformet flatt og skiverundt skall:
Mener at den andre typen som Mona ikke husket navnet på er vanlig damsnegle

Har hatt jeg også, men en ancistrus spiste eggene. Har lagt bilder som bevis i en annen tråd. orker ikke finne frem nå
Ja, det er mulig det er en sånn en, men skallet på disse barna er ikke "flatt" som du beskriver. Det ser ut som en miniatyr av de voksne sine.

Jeg skal se om jeg klarer å få tatt et fornuftig bilde.
La oss gjøre det enkelt. Ser sneglene ut som sebrasnegler, som de er avbildet i basen? Da slipper vi spekulasjoner.
Kristian
La oss gjøre det enkelt. Ser sneglene ut som [URLBLOCK1], som de er avbildet i basen? Da slipper vi spekulasjoner.

Men de lurer jo så klart ikke på hvordan voksne sebrasnegler ser ut... hvorfor skal de se på bilder i basen, når de har (voksen) sebrasnegle hjemme? Det er ungene deres mange ikke vet hvordan ser ut.

Virker som problemet er at de som har funnet "sebrasneglebabyer" i akvariet sitt før, har synes at de ser ut som det eller trodd at "dette er vel sånn sebrasneglebabyer ser ut".... og så har det vist seg at de ikke er det. Da hjelper det nok ikke å se så mye på bilder i basen, de har jo voksne sebrasnegler hjemme selv og ser dem jo der med egne øyne.

Det er ungene deres man ikke helt sikkert vet hvordan ser ut.

Og den vanlige pestsneglen (den som dukker opp når man søker på ordet "pestsnegle" i skalldyrbasen) har veldig lik form på skallet som sebrasneglen. Sikkert derfor mange tror det er ungene dens...?
Jeg regna med at avkommet til sebrasneglen liknet en god del på den voksne sebrasneglen, men det trenger jo ikke å være sånn. Beklager.

Den vanlige damsneglens skall likner på sebrasneglens, så jeg kan godt forstå hvordan man kan tro at den er avkommet til en Sebrasnegle.
Nå har snegle-barna vokst litt, og jeg påstår fremdeles ikkeno, men de er gule med svarte striper på skallet...
Er det noen andre arter som ser sånn ut?
eneste arten jeg vet om som er gul å svart å ganske treige må vel være lillestrømfotball lag.ellers har du kanskje vært heldig å fått deg noen kule sneiler.
Loonica
Nå har snegle-barna vokst litt, og jeg påstår fremdeles ikkeno, men de er gule med svarte striper på skallet... Er det noen andre arter som ser sånn ut?

Ta noen bilder av dem, så blir det lettere ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap