- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sebrasnegle-yngel
Sebrasnegle-yngel
Postet 10.03.07 kl 17:36
Jeg gjetter på at det er noe helt annet enn sebrasnegler. Jeg tipper det er vanlige pestsnegler, som har kommet inn i karet som blindpassasjerer via planter. Noe de aller fleste akvarister opplever.
Det er to typer pestnegler; en tynn, rund skiveformet som har flatt hus som en snurr (type gammeldags posthorn), og en som har gråsort nesten dråpeformet skall.Det kan være noen små flekker eller prikker på det skallet også.
Jeg er usikker på hva de egentlig heter. De kalles stort sett for pestsnegler for de sprer seg som en pest.
Legg ut et bilde så kan vi bekrefte det.
PS! Du er ikke den første som tror at sebrasneglene deres har ynglet... merkelig nok. Men jeg har sett denne typen innlegg flere ganger før, og det har vist seg hver gang å være pestsnegler.
Det er to typer pestnegler; en tynn, rund skiveformet som har flatt hus som en snurr (type gammeldags posthorn), og en som har gråsort nesten dråpeformet skall.Det kan være noen små flekker eller prikker på det skallet også.
Jeg er usikker på hva de egentlig heter. De kalles stort sett for pestsnegler for de sprer seg som en pest.
Legg ut et bilde så kan vi bekrefte det.
PS! Du er ikke den første som tror at sebrasneglene deres har ynglet... merkelig nok. Men jeg har sett denne typen innlegg flere ganger før, og det har vist seg hver gang å være pestsnegler.
Postet 10.03.07 kl 18:14
Endret: 10.03.07 kl 18:15
Postet 10.03.07 kl 18:15
Postet 10.03.07 kl 18:23
Postet 10.03.07 kl 18:40
Postet 10.03.07 kl 18:46
La oss gjøre det enkelt. Ser sneglene ut som sebrasnegler, som de er avbildet i basen? Da slipper vi spekulasjoner.
Postet 10.03.07 kl 18:50
KristianLa oss gjøre det enkelt. Ser sneglene ut som [URLBLOCK1], som de er avbildet i basen? Da slipper vi spekulasjoner.
Men de lurer jo så klart ikke på hvordan voksne sebrasnegler ser ut... hvorfor skal de se på bilder i basen, når de har (voksen) sebrasnegle hjemme? Det er ungene deres mange ikke vet hvordan ser ut.
Virker som problemet er at de som har funnet "sebrasneglebabyer" i akvariet sitt før, har synes at de ser ut som det eller trodd at "dette er vel sånn sebrasneglebabyer ser ut".... og så har det vist seg at de ikke er det. Da hjelper det nok ikke å se så mye på bilder i basen, de har jo voksne sebrasnegler hjemme selv og ser dem jo der med egne øyne.
Det er ungene deres man ikke helt sikkert vet hvordan ser ut.
Og den vanlige pestsneglen (den som dukker opp når man søker på ordet "pestsnegle" i skalldyrbasen) har veldig lik form på skallet som sebrasneglen. Sikkert derfor mange tror det er ungene dens...?
Postet 10.03.07 kl 19:00
Endret: 10.03.07 kl 19:09
Postet 10.03.07 kl 19:12
Postet 22.03.07 kl 18:44
Postet 22.03.07 kl 19:27
Postet 22.03.07 kl 19:37