Vannverdier

Trodde jeg hadde fine vannverdier i rekeakvariet mitt, helt til noen fortalte meg i dag at jeg har for høy Kh... De visste ikke hvor høy denne skulle være, men min var altså for høy.
Målte nettopp og verdiene var:
NO3 - litt over 25
NO2 - 0
GH - 21
KH - 6
Ph - 7,2
Ser dette helt galt ut eller?
Det kommer jo helt ann på hvilke reker det er snakk om. Det er vel også Gh som vil kunne være for høy for enkelte arter, Kh er noe som artene ikke bryr seg filla om

Men om verdiene du oppgir er rett, tilsier dette at du har 11 mg\L Co2 i vannet, noe som er litt høyt, dersom en ikke tilsetter dette kunstig.
Det jeg sier her er; det er ikke sikkert at verdiene dine er avlest rett
Takk for svar.
Jeg har kirsebærreker, grønne reker og viftereker pluss eplesnegler og sandsnegler i det akvariet. Målte med en stripetest. Hva kan jeg gjøre for å få ned Co2 i vannet mitt da?
*Måle en gang til....*
NO3 -25
NO2 -0
GH - mellom 14 og 21
KH - mellom 3 og 6
Ph - 7,2
Sånn ser det ut nå..
Stripstest, ja da kan du likegjerne gjette verdiene Det er stor sjangs for at de avleste verdiene er helt annerledes enn det du nå tror de er

Det er ikke noe galt å ha 11mg\l Co2, men jeg stusset bare over at denne var så høy i ett kar mest trolig uten tilførsel. Plantene ville stortrivdes, i alle fall.
Men det er mest sannsynlig ikke så mye Co2 i vannet, siden verdiene som leses av trolig ikke er rett
Får gå til innkjøp av andre tester da, skjønner jeg.. Har ikke tilførsel av CO2 i akvariet, men ganske mye planter. Blir spennende å se resultat med nye tester.
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap