Krystall reker som mister fargen

Hei!
Venninen min har fått seg 3 krystall reker som hun har i et kar på rundt 30 liter sammen med kampfisk, platy og kuliiål.
Da hun kjøpte dem var de helt hvite på de områdene som den skal være hvit men nå etter hvert så har de blitt mer å mer gjennomsiktig på en måte, der som de skal være hvit.
Hva kan dette kommer av?
Hei,
Der er ofte sånn at pigmenttettheten av hvite pigment i cellene er ikkje så tett (elle at pigmentcellene er ikkje så tett) på Rødkristallrekene som er ikkje sortert etter intensitet av hvitfarge. Da ser de veldig fine ut når de er ung og enn meir de vokser enn meir har man inntrykket at hvite farge forsvinner. Sånn er det og man må jobbe skikkelig over fleire generasjoner å få meir hvitfarge på de. Eller man kjøpe seg Rødkristall A-grade eller S-grade med en gang. Da har man litt mindre arbeid...

I tillegg lurer man hvis man kan støtte hvitfarge medspesielle tilsetningsstoffer som Montmorillonit eller zeolith. Men eg er litt skeptisk her, fordi eg trur det er et genetisk problem.

Micha
hun kjøpte de bare for noen dager siden, så alderen er det tvilsomt at det er....
Ok, da trives de kanskje ikke, men hvitfarge blir a egentlig ikke transparent. Men hvis rødfargen er også ikkje brillant og meir sånn brunaktig, da kan det være et stresstegn
jeg tror ikke dete er fordi de mistrives eller er stresset, de er ikke brune og de spiser godt og kryper rundt i hele karet. Ingen av fiskene som er oppi der bryr seg om dem så de får være i fred og......
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap