Hvilken rekeart er dette?

kjøpte disse på zoo butikken å der gikk de under navnet "kamelon reke".Håper noen vet vilke art dette er å om de kan oppdrettes i ferskvannsakvarium.Ikke så gode bilder men håper det går.

Siden den hadde så tydelige klør,
gjetter jeg på Indisk kloreke....
Du kan jo søke på reke, så kan du se der om du finner den!
mona o
Siden den hadde så tydelige klør, gjetter jeg på [URLBLOCK1]....

hehe nei ikke indisk klo reke det har jeg noen av fra før av.Har søkt litt på nettet men ikke funnet noe som ligner på denne reken,så derfor håper jeg noen vet hva dette er.
Fiskeelsker!
Du kan jo søke på [URLBLOCK1], så kan du se der om du finner den! ;)

dønn that ;P fant ikke noe.
Inaktiv bruker
Den er i alle fall i mine øyne prikk lik den indiske kloreken som det er bilder av i denne tråden=)
loki
[QUOTE=mona o]Siden den hadde så tydelige klør, gjetter jeg på [URLBLOCK1]....

hehe nei ikke indisk klo reke det har jeg noen av fra før av.Har søkt litt på nettet men ikke funnet noe som ligner på denne reken,så derfor håper jeg noen vet hva dette er.

Men hvis de kaller den "Kamelonreke" i butikken...? Kamelon er jo nettopp noe som kan skifte farge etter omgivelser og miljø, så drastisk forskjell i fargeutseende at det er som natt og dag. Derfor foreslo jeg den Fordi den lignet fysisk, og antok at fargen kunne variere siden din butikk kalte det Kamelonreke.
tok et bilde til(reken nekter å være fotogen ;p) er defentlig ikke noen indisk klo reke,har en del av de fra før av som sagt.
mona o
Men hvis de kaller den "Kamelonreke" i butikken...? Kamelon er jo nettopp noe som kan skifte farge etter omgivelser og miljø, så drastisk forskjell i fargeutseende at det er som natt og dag. Derfor foreslo jeg den:-) Fordi den lignet fysisk, og antok at fargen kunne variere siden din butikk kalte det Kamelonreke.

Var importør som kalte den kamelon reke.Har søkt på nettet ikke funnet noe.Det mønsteret reken har på bildet har den hele tiden.
Inaktiv bruker
Googla på chameleon, fant denne siden.

Link til hele [URL=http://www.google.no/search?hl=no&q=chameleon+shrimp&btnG=S%C3%B8k&meta=]søket.[/URL]
Johan
Googla på chameleon, fant [URLBLOCK1] siden. Link til hele [URL=http://www.google.no/search?hl=no&q=chameleon+shrimp&btnG=S%C3%B8k&meta=]søket.[/URL]

jau har googlet den jeg å,fant ingenting.Dette blir vel en mystisk kloreke som ingen vet hva er,akkurat som "håvardreken" ;P Takker folket får forsøkene.Får no bare håpe en eller annen dukker opp å vet hva dette er.
Inaktiv bruker
Litt nede på siden her er det noen bilder og du kan trykke på en link som heter "Breeding details".
Latinske navnet er Macrobrachium pilimanus.
Inaktiv bruker
Bare hyggelig. Men du må være forsiktig med å poste de bilda. Kan hende du får deg en smekk over fingrene fra adminene. Copyright vettu
loki
[QUOTE=Johan]Bare hyggelig. Men du må være forsiktig med å poste de bilda. Kan hende du får deg en smekk over fingrene fra adminene. Copyright vettu;)
mmm?Gjelder ikke det bare kunnskapsbasen da?Bildene var jo der ang svaret på et spørsmål.siden svaret på vilke reke det var er fjerna legger jeg heller ut link. (går no utifra at link er lov)
navn:Macrobrachium pilimanus
Chameleon Shrimp
bilde av vilke type reke det var

ganske sikker på at det er en kameleon reke ja. Har sett de ofte i butikken, men vet ikke så mye om dem.
De var nå iallfall prikk like mine indiske kloreker, som jeg hadde for en tid tilbake
Har bladd litt gjennom endel søkeresultater. Arten er høyst sannsynlig:
Macrobrachium lanatum.

Begrunner med at den kalles så på Crusta10.

Jeg lager en profil i basen og venter spent på gode bilder av arten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap