Huff, ja, reker kan være innmarie på den måten. Jeg skulle hjelpe ei venninne med å flytte, og innfanging av fisk og reker fra akvariet ble min jobb. Jeg fanga inn den første amanoreka (noe som er en £@4"#¤ jobb), la hånden min forsiktig rundt reka på utsiden av hoven, og skulle slippe den ut i posen. Og da var reka borte! Jeg lette absolutt over alt, men greide aldri å finne igjen den reka (jeg er sikker på at jeg brukte en halvtime til å gjennomsøke gulv, hov, pose, klær, til og med ei skuffe i kommoden akvariet stod på!). Så skulle jeg fange inn nestemann. Jeg fikk den i hoven, og skulle til å slippe også denne ut i posen. Da så jeg reka kom marsjerende oppover i hoven, full fart på vei mot "friheten". De er kjappe, de er spreke, de er spenstige og tydeligvis ikke altfor smarte... (vel, det har vel ikke så mye med smarthet å gjøre, men mer med hvordan slike dyr faktisk lever) Jeg er stygt redd det er noe vi må leve med når det gjelder reker, eplesnegler, åler, krabber osv. Utrolig irriterende (argh!), men sånn er dessverre livet.