Fore Eplesnegler

Jeg har nettop fått en eplesnegle i min 20-liter og jeg kan sverge på at kundebehandleren i dyrebutikken sa at disse ikke trenger ekstra mat utenom de de finner i akvariet. Er dette bare tull, eller klarer de seg fint på det de finner? (Rester fra fiskene, alger...)
Inaktiv bruker
Du bør nok gi de litt ekstra. Spørs om det er så mye fiskefor igjen etter at fiskene har forsynt seg. Selv gir jeg de litt variert kost som malletabletter og div. grønnsaker. Agurk er de veldig glad i. Spinat er bra for oppbyggingen av et sterkt skall.
Hva slags?
Torhild
Selv gir jeg de litt variert kost som malletabletter.

Jeg har noen malletabletter stående. De heter Tetra PlecoMin. Kan man bruke disse?
Inaktiv bruker
Det går helt fint.
Takk, da skal jeg gjøre det.
Ett spørsmål til...
Jeg leste også at man skal ha kalk i akvariet for at sneglene skal ha noe å bygge skall av. Hvor får man det? Noe man har hjemme man kan bruke?
Du kan bruke eggeskall, skjellsand(slik du strør med om vinter'n), skjell fra stranda m.m...
Splendens
Jeg leste også at man skal ha kalk i akvariet for at sneglene skal ha noe å bygge skall av. Hvor får man det? Noe man har hjemme man kan bruke?

Du kan fòre dem med mat som har høyt innhold av kalsium også. F.eks. spinatblader. De er rike på kalsium, og da styrker du eplesneglenes skall gjennom kosten.

PS!
Det er et veldig lite akvarium du har dem i. Husk at du må passe på vannkvaliteten, den påvirkes veldig fort i et så lite kar. Ta ut grønnsaken etter noen timer,så den ikke blir liggende og ødelegge vannkvaliteten!
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap