- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Rød krystallreke/Kirsebærreke.
Rød krystallreke/Kirsebærreke.
Postet 18.04.07 kl 21:55
Michael Niesar er kjempeflink og kan mye om disse rekene. Vet at han har svart på akkurat det spørsmålet før. Han er tysk og er medlem på bl.a. et slikt reke-forum i Tyskland, der reke-hobbyen har tatt av litt mer enn her
Du finner innleggene han har skrevet her, så du kan bla gjennom og finne svaret
PS!
Jeg tror han er online her i kveld, kanskje han ser innlegget ditt
Du finner innleggene han har skrevet her, så du kan bla gjennom og finne svaret
PS!
Jeg tror han er online her i kveld, kanskje han ser innlegget ditt
Postet 18.04.07 kl 21:59
Endret: 18.04.07 kl 22:00
Postet 18.04.07 kl 22:16
Postet 18.04.07 kl 22:26
Endret: 18.04.07 kl 22:28
Michael NiesarTakk Mona, Det er sikker ikkje siste gang dette spørsmål kommer opp. Men dessverre er kirsebær overlegen og langsiktig går det svært dårlig for CRS. Micha
Hva mener du når du sier at kirsebærrekene er overlegne? Er det fordi de juler opp rcs? Har hatt disse 2 typene gående i en 112L i en stund nå og det virker som de går godt i sammen, det er derfor jeg spør.
Kan ikke si at det har minka på rcs i det karet.
Postet 19.04.07 kl 00:07
Slik jeg har forstått det, er kirsebærrekene raskere\ enklere å få til å formere seg, og derfor kommer krystallrekene til kort. De blir den "svake" arten i karet, og vil derfor ikke få tilgang på tilstrekkelig næring.
En kan se det samme om en har to typer pest-sneiler i ett kar, det er stort sett en av artene som er den dominate\ flertallige arten.
Den andre kan rett å slett utryddes på sikt.
En kan se det samme om en har to typer pest-sneiler i ett kar, det er stort sett en av artene som er den dominate\ flertallige arten.
Den andre kan rett å slett utryddes på sikt.
Postet 19.04.07 kl 10:38
Boonyarit Amundsen[QUOTE=Michael Niesar]Takk Mona, Det er sikker ikkje siste gang dette spørsmål kommer opp. Men dessverre er kirsebær overlegen og langsiktig går det svært dårlig for CRS. Micha
Hva mener du når du sier at kirsebærrekene er overlegne? Er det fordi de juler opp rcs? Har hatt disse 2 typene gående i en 112L i en stund nå og det virker som de går godt i sammen, det er derfor jeg spør.
Kan ikke si at det har minka på rcs i det karet.
Hei,
sjekk innlegget mitt "Fleire rekearter i samme akvariet", den finner du under Monas innlegg her.
Det er heilt korrekt hva Frank sier. For "en stund" går det kanskje bra, men hvis tettheten, konkurranse om mat stiger og fleirtall av kirsebær øker, har man ikkje mykkje glede av CRS, fordi de blir sky og stanse formeringen. Sånn er det. Men det er alltid noen som får det til...
@Donald
Sjekk tilbudet mitt under "Kjøp/Salg" Når du har ett godt innkjørt kar, gir melding. Når temperaturen stiger kan eg sende.
Dessverre er CRS ikkje så tøff som kirsebær når det kommer til lave temperaturer. Kirsebær kan overvintres ute. Eg skal prøve det samme med CRS, men så langt trur eg, at minimumtemperatur gjennom transporten er 10 - 12 grader. (for max 12timer) Og da må man tilpasse de forsiktig (noen timer) før man sette de inn i det nye akvariet igjen.
Micha
Micha
Postet 19.04.07 kl 11:18