Eplesnegler som ikke spiser alger

Hei!

Vært å kjøpt meg 4 eplesnegler til yngelkara.. Hatt de i 3 dager nå. Men, de spiser ikke algene i karet, det er derfor jeg kjøpte de, de graver seg ned i sanden isteden om dagen, og henger på glassruta om natta ( har sjekka det)
heisann..
eplesnegler har en munn som er formet for å kunne spise døde planter.
hvis du skal få vekk algene så må du nåkk kjøpe sebrasnegle eller lignende..
Mange ganger graver sneglene seg ned for å finne godbiter i sanden. Finnes masse matrester nedi der vanligvis. De spiser jo alger på glassruten også. Ellers kan det hende de spiser pestsnegle egg på både glassrute og i sanden og det er vel ingen ulempe.

Har du dem i Malawikar eller sammen med andre fisk som kan finne på å nappe i dem blir de litt sjenerte og vil ikke tusle rundt og spise av frykt for å bli spist.

Ellers kan du lese masse om dem på www.applesnail.net
hei, takk for svar, men skal de ikke spise alger på glassruta da? de har ikke rørt algene en gang! De går i malawi yngel karet mitt ja. Så jeg må ha sebrasnegle?
Eplesnegler spiser alger, men om det er annet for spiser det det også. De er som alle andre akvariedyr: de tar den maten de får lettest tak i.

Sebrasnegler kan jeg bare dette om: de legger eggene under vann på røtter o.l og eggene kan ikke klekke, men de er skikkelig vanskelig å få bort og ser ikke pent ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap