Mulig at Eplesneglene "Okuperer" karet med rekene i?

Har et 32 L med Eplesnegler og Kirsebær reker, men i det siste har det klekka MYE Eplesnegle egg.
Det jeg lurer på er om Eplesneglene kan ta over karet fullstendig slik at rekene blir "utryddet"?
Sett lite til rekene i det siste, så er bare litt bekymra over dem: p

På forhånd takk for svar; )
Reker gjør vanligvis ikke så mye av seg, så visuellt vil jeg nok tro at du har rett. Men sneglene tar ikke kverken på reker, nei... Det er rekene for kjappe til... Men rekene (og sneglene også, for den saks skyld) er ømfindtlige overfor forgiftninger i vannet... Så du bør forsikre deg om at vannet ikke inneholder metaller(kobber eller jern) eller for mye næringsstoffer...
Massevis av snegler krever næring, og disse beiter jo på alger i tillegg til det du gir af fôr.
Om det blir for lite fôr til båre reker og snegler, tror jeg nok det er rekene som først må bøte for dette...

Husk også på at store mengder snegler som bygger skall, "suger" til seg det som er av kalsium og karbonater i vannet.
Opplevde selv i min til at Gh ramla fra 9 til 2 på ei uke, og Kh fra 5 til 0 (med Ph på mellom 4 og 5 som resultat) på samme tid...

Du bør derfor følge med verdiene, og tilføre natron\ gips ved behov
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap