Hvordan få bort....

de bitte bitte små sneglene i akvariumet som ikke skal være der? Hvorfor skal de ikke være der? Spiser de opp plantene eller hva?

Jeg fikk et råd fra dyrebutikken og legge et salatblad da jeg slukte lyset og skulle ta de ut før jeg slo på lyset igjen, men det var ikke noe snegler på de.
Hvis du søker etter pestsnegle får du opp mange, mange tråder hvor det spørsmålet allerede er stilt, og svart på. For eksempel Pestsnegler - hva gjør de i karet?, Pestsnegler?, Hvordan bli kvitt pestsnegler? og Hvordan kvitte seg med pestsnegler?.
Inaktiv bruker
Katrine
de bitte bitte små sneglene i akvariumet som ikke skal være der? Hvorfor skal de ikke være der? Spiser de opp plantene eller hva? Jeg fikk et råd fra dyrebutikken og legge et salatblad da jeg slukte lyset og skulle ta de ut før jeg slo på lyset igjen, men det var ikke noe snegler på de.

grunnen til at dei fleste kjemper med å finne alle og få dei bort fortest mulig er at dei formerer seg noe enormt, og kommer til å nermest ta over hele akvariet ditt... ikkje noe morsomt.. så anbefaler i grunnen bare at du setter i gang med plukkingen og prøver å finne eventuelle egg, o.s.v...
Hvis du er veldig plaget med snegler kan du etter foring legge fram 1 fortabelett og vente på at sneglene kommer, så du kan plukke dem opp og legge dem i komposten.

Har selv snegler i akvariet så jeg fant råd i boka "Akvariet" av Peter Stadelmann. Boka finner jeg ihvertfall nyttig og den er oversatt på norsk.
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap