Verre en verst for Sandsneglene?

I dag var jeg på dyrebutikken for å kjøpe flere kobber- pansermaller, og som alltids kom det litt grus oppi posen til fiska. Det var da jeg kom hjem og hadde puttet posen ned i akvareiet, da jeg så at posen innholdt 3 Sandsnegler blandet i de få grusteina.

Det jeg lurer på er om de klarer å unngå tre Pakisan botia og to Prakt botia, som er i samme kar, i sanden? ( får et større kar snart)
Flyttet for noen dager siden alle mine snegler utav karet fordi jeg kjøpte en praktbotia til å ta pestsnegler. Så etterpå at det var noen sandsnegler igjen i karet. Disse lot jeg være og det har gått greit. De lever enda. Satser på at det går greit.
Ville prøve å fjerne sandsneglene med alle midler før det er for seint. Dette er værste type pestsnegler å bli kvitt. Hvis du faktisk vil ha dem er det jo en annen sak
Har tusen vis av sandsneiler i 660 L min med diskuser, og de gjør en kjempe jobb.
Ser dem bare fra ca. en time før lyset går av(da kommer de), og de er borte når lyset kommer på igjen. Så det jeg prøver å si er at man ikke for nok av sandsneiler.
Ken Myrseth
Så det jeg prøver å si er at man ikke for nok av sandsneiler.

Etter min mening er 1 sandsnegle 10 for mange!

Når jeg endelig hadde klart å utrydde dem, hev en kamerat et sandsnegleskall oppi ene karet uten at jeg så det.
Har ikke kommet meg helt ennå
Ja, her ser jeg en del som synes at de er mere en pest-snegle enn noe annet, men på hvilken måte? Formering eller plante-tap?
Uansett har praktbotiane klar å rive den minste av de 3, i filebiter- ikke stor igjen av den uheldige....
Ser også av denne tråden at sandsneiler blir oppfattet som pestsneiler av mange, hvorfor?
Som sagt jeg ser mine kanskje en time om kvelden, resten av tiden er de under sanden-og gjør en kjempe jobb.
Inaktiv bruker
Det kommer vel en tid da de er så mange at de blir liggende overalt..
Mulig det, men PHen og GHen gjør at bestanden i diskus karret blir holdt naturlig i sjakk-kommer til et vist punkt, så kommer det ikke flere. Men ja, jeg skjønner problemet med sandsneiler vis man ser dem hele dagen-da må det være noe "dritt".
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap