- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Reker og filter
Reker og filter
Har nettopp fått reker i posten :o) Kempe flotte
Planen var å ha de i 54 liter`n i sammen med yngel fra platy, guppy og metalltannkarper, men noen av de er så små at nå ble jeg i virkelig tvil her jeg sitter....
Har en 19 liter stående som jeg har brukt som sykekar, lurer på om rekene vil få det bedre oppi der.....?
Men så dukker problemene opp da :o)
Jeg har jo ikke no pumpe til 19 liter`n.....
Har bestilt luftdrevet filter fra webzoo nå, men hvor lenge vil rekene kunne klare seg uten filter eller pumpe?
Vil luftdrevet filter fungere like godt som en pumpe?
Har null peiling på luftdrevet filter, så håper noen med erfaring kan hjelpe meg litt her......? (smiler pent)
Rekene står nå i 19 liter`n og vil bli der til jeg får svar fra noen der ute i vårt vidstrakte land.
Får heller skifte vann hver dag frem til jeg vet hva jeg kan gjør.
Venter spent på svar :o)
Planen var å ha de i 54 liter`n i sammen med yngel fra platy, guppy og metalltannkarper, men noen av de er så små at nå ble jeg i virkelig tvil her jeg sitter....
Har en 19 liter stående som jeg har brukt som sykekar, lurer på om rekene vil få det bedre oppi der.....?
Men så dukker problemene opp da :o)
Jeg har jo ikke no pumpe til 19 liter`n.....
Har bestilt luftdrevet filter fra webzoo nå, men hvor lenge vil rekene kunne klare seg uten filter eller pumpe?
Vil luftdrevet filter fungere like godt som en pumpe?
Har null peiling på luftdrevet filter, så håper noen med erfaring kan hjelpe meg litt her......? (smiler pent)
Rekene står nå i 19 liter`n og vil bli der til jeg får svar fra noen der ute i vårt vidstrakte land.
Får heller skifte vann hver dag frem til jeg vet hva jeg kan gjør.
Venter spent på svar :o)
Postet 02.08.07 kl 13:04
Jeg mistet en del reker da jeg hadde dem i kar helt uten filter, selv om jeg har hørt at dette skulle fungere bra...
Luftdrevet filter fungerer helt fint til reker..til yngel også...
Kombinasjonen små reker og yngel er forresten helt konge. Rekene rydder opp i forrester o.l. Anbefaler at du har javamose sammen med rekene. Det liker de godt
Luftdrevet filter fungerer helt fint til reker..til yngel også...
Kombinasjonen små reker og yngel er forresten helt konge. Rekene rydder opp i forrester o.l. Anbefaler at du har javamose sammen med rekene. Det liker de godt
Postet 02.08.07 kl 13:22
Jeg har masse javamose :o)
Yngelen min er vel ca 14 dager nå, hvor lenge har du yngel og reker i sammen? Er redd yngelen skal bli store nok til å ta rekene.....
Et annet problem er jo at når jeg har ei drektig hue så lar jeg henne gå i yngelkaret til hun har født, så putter jeg henne tilbake til 85 liter`n :o)
Må vel si at yngel karet mitt er en 54 liter, så det er ikke så lite i grunn.
Må luftdrevet filter innkjøres på samme måte som pumpe? Altså gå i noen uker før jeg putter oppi reker?
Yngelen min er vel ca 14 dager nå, hvor lenge har du yngel og reker i sammen? Er redd yngelen skal bli store nok til å ta rekene.....
Et annet problem er jo at når jeg har ei drektig hue så lar jeg henne gå i yngelkaret til hun har født, så putter jeg henne tilbake til 85 liter`n :o)
Må vel si at yngel karet mitt er en 54 liter, så det er ikke så lite i grunn.
Må luftdrevet filter innkjøres på samme måte som pumpe? Altså gå i noen uker før jeg putter oppi reker?
Postet 02.08.07 kl 13:32
Postet 02.08.07 kl 19:58
Postet 02.08.07 kl 20:20
Inaktiv bruker
ta dem i 54 litern du. hørtes fint ut. Kansje dem får noen egg innider også
Postet 02.08.07 kl 20:46