Eplesnegler + sebraciklide barn/ungfisk?

Hvordan går dette sammen?
Er det mulig, barna er alt fra 0,5 (når de kommer oppi dette karet)-5 cm.(når de pleier å gå ut)
Kommer nok til å gå bra. Sneilene vil evt. bare "ta"skadde, døde" yngler. Alle friske sunne yngler har ingen ting å frykte fra en sneile, vis det var det du lurte på.
Inaktiv bruker
Eller motsatt - Sebraciklidene kommer nok til å ta noen jafs av eplesneglene. I allefall når de blir voksne.
Sebraciklidene (ungfisk) tar seg noen biter av eplesneglene nå, de er alle død nå, men hvet ikke om det var det som drepte dem.
Kan også ha vært at mamma så at eplesneglene hadde kommet i posten og bare heiv de oppi uten tilvenning...
Hva tror dere er grunnen?
KONTRAMELDING!
La de i en liten plastikkeske når de var "død".
Og dermed: De levde "igjen" 5 min. senere!
Nå la jeg dem derfor i et yngelkar i samme akvarium, og de går rundt oppi der
Hva gjør jeg da med dem, må de være der?
De har nok lagt seg på ryggen for de de var redd for sebraciklide-ungfisken.
Ingen som hvet?
Vil ikke ha de i et yngelkar resten av livet dems...
Eplesneiler kan ligge på samme flekken i karret i flere dager uten å røre seg. Har du mistanke om døde eplesneiler så er den letteste måten å finne ut det, er å lukte på dem. Lukter det "råttent" så er de døde.
Har ikke greie p¨å sebra ciklider, men blir eplesneilene "redd" for andre innbyggere i tanken så kan de få en sånn oppførel som du beskriver-da blir de mest nattaktive.
Så flytt enten sneilene eller fiskene-er ikke alle arter som går sammen, det har du vel merket nå
Har ikke noe annet passende kar og flytte de til... Kan de bare være i yngelkaret til jeg får skaffet nytt kar/de andre fiskene i karet er solgt?
Eller tror du at det går bra og bare ha de oppi det karet?
Inaktiv bruker
Det går nok ikke bra å ha de tilbake i karet. Da har du snart bare døde snegler Har du ikke en stor plastbalje f.eks. som sneglene kan bo i så lenge?
Da kan de jo krabbe ut, og vil ikke ha snegler i senga! (Iik)
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap