Filter til krystallreker

Jeg har funnet ut at jeg er dømt til å sette opp et lite kar med Fine Røde Krystallreker... Må ha det, bare må ha det!!!

Jeg ser egentlig bare et problem, og det er om jeg klarer å holde de innenfor riktig temp.område - håper det.

Karet jeg skal sette opp blir mellom 15-30 liter, kanskje et slikt som i Håvard sin artikkel:

Spørsmålet mitt er: Kan jeg få forslag til oppsett av filter/pumpe?
Karet skal stå i stua så det bør støye minimalt.

På forhånd takk!
Minimal støy ekskluderer fort luftdrevne svampefiltre.

Da er enten ett bunnfilter, f.eks påmontert minste Aquaclear powerhead ett alternativ. (finnes en modell, 10/101, som ikke er med i omtalen. Pumper 180-300L\t)
Selv ville jeg uten tvil valgt en Proflow svamp, med ett lite pumpehode, f.eks minste newjet fra Aquarium systems
Kjøpte meg nettopp et slikt fra Hong Kong som jeg skal bruke i rekekaret. Ikke helt lydløst, men i forhold til luftdrevet pumpe er det stille. Det har også meget god kapasitet og akkurat nok sirkulasjon til et rekekar opp til 30l. Og ikke minst blir det mindre som forstyrrer i selve karet.

Havengel
Kjøpte meg nettopp et slikt fra Hong Kong som jeg skal bruke i rekekaret. Ikke helt lydløst, men i forhold til luftdrevet pumpe er det stille. Det har også meget god kapasitet og akkurat nok sirkulasjon til et rekekar opp til 30l. Og ikke minst blir det mindre som forstyrrer i selve karet. [URLBLOCK1]

Bestilte du dette rett i fra produsenten sin hjemmeside(som jeg fant i den andre tråden)?
Hvor lang ble i så fall leveringstiden?
Og hvor mye kom det på totalt med frakt osv?

Edit: Og er trykket justerbart?
Kjøpt på Ebay, kostet 220 kr inkl alt. Du må derfor ha en Ebaykonto og en PayPal-konto. Min ble levert på seks dager fra jeg kjøpte den, dvs omtrent som en grei norsk nettbutikk.

Trykket er ikke stillbart. Det er heller ikke nødvendig da det ikke er så mye trykk å snakke om. Omtrent samme gjennomstrømming som en Fluval 1+, dvs tilstrekkelig til god sirkulasjon. Følger også med vanlig utblåsningsrør og strålerør.

Det fulgte med en nettingpose med kull, men den har jeg fjernet og erstattet med blåfiltermatte/gammelt filtermateriale. Nettingposen klipte jeg opp og festet på innsugsrøret slik at reker og yngel ikke kommer seg inn.
Aquaclear powerhead 10
Kjenner Aquaclear powerhead 10 kun fra omtalen, og der ser jeg at den henger på kanten. Men kan denne også senkes ned til bunnen av karet?
Jeg tenker å lage et hjørnefilter i de to 12-literne våre.
Går bare bra det Pumpa tåler vann, den :p
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie S. Hårvik
Reklame for plussmedlemskap