- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- praktbotia og snegler
praktbotia og snegler
Postet 28.08.07 kl 21:14
Jeg har 2 praktbotia. De ble innkjøpt for å ta pestsnegler. Eplesneglene tok jeg over i et annet kar men Malayserene ble igjen. Kan ikke se at bestanden har minket. Malaysere ser jeg avkom etter støtt og bestanden ville blitt kjempestor om ikke Boriaen tok en og annen. Har enda ikke sett en pestsnegle i karet etter at Botiaene kom i hus.
Postet 28.08.07 kl 21:19
ok?
jeg har botia nå tenkte å kjøpe malaysisk snegle til å ha i karet tenkte å kjøpe 1 for vet de er (husker ikke hva d hetetr) sånn som kan få unger uten en hann.
jo sånn som er begge kjønn.
så er litt dumt vis den ene jeg kjøper blit tatt da
jo sånn som er begge kjønn.
så er litt dumt vis den ene jeg kjøper blit tatt da
Postet 28.08.07 kl 21:58
Tror jeg ville kjøpt litt flere når jeg først var i gang.. Det er sikkert noen som selger her på forumet og det blir ofte billigere enn om du kjøper i butikken. Jeg begynte med beskjedne 10 stk og har sikkert flere hundre nå. De er ikke så veldig store (ca 0,5 cm) og du vil ikke se dem sånn i hverdagen da de helst graver seg ned i sanden.
Postet 28.08.07 kl 22:35
Eplesnegler, eller snegler generelt sammen med praktbotia, er russisk rulett. Går oftest bra en stund, men når det går galt, er det skikkelig galt det går
Testet nettopp igjen dette med mine. De ca 5cm store\ små praktbotianene tok relativt fort kål på en diger eplesnegle.
Ang sandsnegler; botiaene er utstyr slik at de også kan jakte under de øverste sandkornene. Har sett disse fiskene stå med ræva opp, og hue dyttet 2-3cm ned i bunnlaget
Testet nettopp igjen dette med mine. De ca 5cm store\ små praktbotianene tok relativt fort kål på en diger eplesnegle.
Ang sandsnegler; botiaene er utstyr slik at de også kan jakte under de øverste sandkornene. Har sett disse fiskene stå med ræva opp, og hue dyttet 2-3cm ned i bunnlaget
Postet 28.08.07 kl 23:22
Frank AngellEplesnegler, eller snegler generelt sammen med praktbotia, er russisk rulett. Går oftest bra en stund, men når det går galt, er det skikkelig galt det går :) Testet nettopp igjen dette med mine. De ca 5cm store\ små praktbotianene tok relativt fort kål på en diger eplesnegle. Ang sandsnegler; botiaene er utstyr slik at de også kan jakte under de øverste sandkornene. Har sett disse fiskene stå med ræva opp, og hue dyttet 2-3cm ned i bunnlaget :)
ja jeg vet de er flinke gravere ikke sett de grave i sanden men med grus, ja.
var er morgen jeg våknet og lurte på hva den lyden som kom fra akvariet var. jeg så mot akvariet det var ikke slått på (har timer) så jeg så ikke mye men jeg kunne så hvidt se den ene botian stå med snuten ned og halen opp og hev stener til andre siden av akvariet.
men det betyr at d ikke funker off hva skal jeg da gjøre??
Postet 29.08.07 kl 08:49
Postet 31.08.07 kl 18:04