- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sende eplesnegler i posten?
Sende eplesnegler i posten?
Postet 03.09.07 kl 21:54
Postet 03.09.07 kl 22:02
Postet 03.09.07 kl 22:04
Det er viktig med luft i posen..... Fikk selv tilsendt noen med for lite luft i boksen, det luktet så utrolig råttent når jeg åpnet opp (en var død)...... Tror det er like viktig eller viktigere med luft enn vann......
Har også mottatt reker med en full flaske vann, det ikke folk tenker på er at levende vesner trenger luft....
Har også mottatt reker med en full flaske vann, det ikke folk tenker på er at levende vesner trenger luft....
Postet 03.09.07 kl 22:18
Postet 03.09.07 kl 22:21
Jeg har fått tilsendt både reker og snegler i slakke poser uten luft. Den ene rekeposen hadde til og med lekket vann (avisen var våt) men alle levde. Tror de tåler ganske mye.
Lurt å sende man/tirs for å unngå at de ligger over helga - posten kan jo gå tregt nok iallefall
Ps: Har du tillatelse av Holger å bruke det bildet?
Lurt å sende man/tirs for å unngå at de ligger over helga - posten kan jo gå tregt nok iallefall
Ps: Har du tillatelse av Holger å bruke det bildet?
Postet 03.09.07 kl 22:32
Endret: 03.09.07 kl 22:35
Sender helst slikt i tomme flasker, de tåler gjerne mer enn en pose.
Som det er nevnt; luftmengden er viktig. Det er ikke uvanlig at jeg har ca en desiliter vann på en halvliters flaske.
Issolering mot varme\ kulde er også viktig. En så liten vannmengde, blir relativt fort nedkjølt.
Snegler og de fleste reker tåler gjerne dette bedre enn fisk.
Jeg sier ikke her at det er egnet å sende fisk, eller lov å sende fisk på denne måten, men trekker bare en sammenligning
Fjernet bildet, ser ikke behovet for bilde i tråden, og det er slett ikke sikkert at copyright her er fulgt
Som det er nevnt; luftmengden er viktig. Det er ikke uvanlig at jeg har ca en desiliter vann på en halvliters flaske.
Issolering mot varme\ kulde er også viktig. En så liten vannmengde, blir relativt fort nedkjølt.
Snegler og de fleste reker tåler gjerne dette bedre enn fisk.
Jeg sier ikke her at det er egnet å sende fisk, eller lov å sende fisk på denne måten, men trekker bare en sammenligning
Fjernet bildet, ser ikke behovet for bilde i tråden, og det er slett ikke sikkert at copyright her er fulgt
Postet 03.09.07 kl 23:09
Endret: 03.09.07 kl 23:10