Hvilket fór bruker du til dine reker?

Inaktiv bruker
Som overskrift sier, hvilket fór bruker du til dine reker?

Selv bruker jeg Tetra PlecoMin, Wardley Premium Shrimp Pellets, Fina Fisken Artemia (Frossetfór) og Fina Fisken Räk Mix (Frossetfór)

Rekene jeg fórer med dette er kloreke og krystallreke.
Med alt som er fôrbart

Går mest i Jbl sitt rekefôr, JBL diskus bits og Tetra Waffer. Waffene er ikke den største favoritten, de andre er mer shov for rekene (kan trekke de med seg inn i mosen å sitte der å gumle).

For å si det slik; jeg har tilgode å se reker som takker nei til noen som helst typer fôr. Takknemmelige småtroll dette
Inaktiv bruker
Har lyst til å teste ut JBL sitt rekefór selv. Er ikke diskusfóret flakfor?

Forresten, du må legge ut bilde av rekekarene dine, de er jo snadder
Diskusfôr er i granulatform, som synker passe sakte til at det fordeles i det meste av karene.

Var jo synd at du ikke nevnte dette når du var innom, så skulle du fått med deg litt for å prøve.

Bilder kommer, skal prøve å få lånt meg ett bedre kamera (helst med fotograf), og å få tid til å oppdattere noe i profilen. Sistnevnte er litt underprioritert, for å si det mildt :p
Ser ikke bort i fra at jeg venter litt med bilder, til den mest ekstreme fargen har gitt seg fra røttene, og at de to siste karene som skal endres\ settes opp er i full vigør.
Karet midt i racken ser ut som ei bombe nå, etter å ha fjernet den store sverdplanten jeg sendte til MC
Kan nesten ikke vente med å få tak i mere røtter, og en gjeng gabonreker. Drømme...

Opsi, ble en smule OT her :S
Inaktiv bruker
Tror bare jeg kjøper en boks selv istedet for å låne
Syntes karene så veldig bra ut Du får si ifra om du trenger fotograf en dag, så kommer jeg fort som lynet ;D

Blir fett med nytt oppsett ja Nårtid var det du (kanskje) hadde tenkt å bestille sekken med røtter?
Blir mye OT, send meg mail om du føler for det ;P
Får se om jeg i det hele tatt kommer så langt at jeg bestiller noen røtter Planene endrer seg fort her i gården.
Fant i tillegg ca 10kg jeg ikke viste jeg hadde i går
Jeg bruker algetabletter til mune reker.
Nylig kjøpte jeg noe som heter "Novo Crabs" som er merket "Für krebse". Hvorfor i alle dager butikken har tatt inn dette, aner jeg ikke, siden kreps ikke er lovlig å holde... I tillegg lukter det hundemat av dette. Skal bare se jeg får kloreker som klyper som kreps og bjeffer som hunder ;P

Ps: Torjus.... Neste gang du er hos Frank, så får du snike med deg kameraet og lage "hjemme hos-reportasje", slik som ble gjort hjemme hos Mona O. ;D
Aggi
Nylig kjøpte jeg noe som heter "Novo Crabs" som er merket "Für krebse". Hvorfor i alle dager butikken har tatt inn dette, aner jeg ikke, siden kreps ikke er lovlig å holde...

Jeg kjøpte JBL NovoCrabs til eplesneglene mine, jeg Siden dette fòret skal styrke skallet til kreps og krabber, så tenkte jeg at det er jo litt logisk at det kanskje har litt god effekt på snegleskall også? (skall er skall?)

Det var derfor jeg kjøpte det iallefall. Men nå har jeg glemt hvor jeg har lagt boksen, så de har ikke fått det på en stund... og det er blitt en del porøse skall, skrekk og gru. Må se å finne den igjen, og dosere litt mer gH+ i vannet deres. De så ikke bra ut, de eldste eplisene nå...
Inaktiv bruker
Frank Angell
Får se om jeg i det hele tatt kommer så langt at jeg bestiller noen røtter :) Planene endrer seg fort her i gården. Fant i tillegg ca 10kg jeg ikke viste jeg hadde i går :D

Hehe, okai Da drar kjøper jeg bare noen røtter i butikken til 85 literen.

Aggi
Ps: Torjus.... Neste gang du er hos Frank, så får du snike med deg kameraet og lage "hjemme hos-reportasje", slik som ble gjort hjemme hos Mona O. ;D

Hehe, hadde vært morsomt det ja Kanskje en vakker dag, om Frank selv gir "tommel opp" :p
Men regner med det må bli etter at han er fornøyd med alle kar og alle fiske/reke/plantesorter

mona o
Jeg kjøpte JBL NovoCrabs til eplesneglene mine, jeg:-) Siden dette fòret skal styrke skallet til kreps og krabber, så tenkte jeg at det er jo litt logisk at det kanskje har litt god effekt på snegleskall også? :-) (skall er skall?)

Tror også dette er bra for skallet til andre ting enn bare krabbe og kreps, som du sier, "Skall er skall".
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap