Liker reker sterk strøm?

Liker reker mye strøm i karet?
Jeg har hørt så mye om pumper og innsug med fare for at rekene skal forsvinne inn i pumpa,men var nødt til å bytte til nytt filter nå i kveld da det andre ikke virket som det skulle.Den nye pumpa er litt overdimensjoner i forhold til karet,så jeg satte ned flere røtter så rekene skulle få skjule seg mot den sterke strømmen.
Men det som er skjer,er at de på tur kjører berg og dal bane ned strømmen foran pumpa...De virkelig koser seg.
Er dette normalt???
Tja... Det er vel helst yngel som blir sugd inn i pumpa.
Jeg har en pumpe som nesten blåser vannet ut av karet hos rekene akkurat nå, og det ser ut som om det går greit.
Men mosen og riccia'n ser ikke ut! Det har blandet seg, og ser tornado-formet ut.
Inni tornadoen sitter rekene og koser seg...
Problemet med sterk strøm oppstår vel helst hvis dyrene ikke finner steder de kan hvile seg. ?
Har selv hatt reker i kar med alt fra 0* sirkulasjon, til 20* sirkulasjon. Kan ikke si at jeg har sett forskjell i verken trivsel, etergilder eller formering i noen av karene.

Har en masser av røtter og moser\ andre egnede planter, kan jeg ikke se at litt økt sirkulasjon skaper hodebry
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap