Hvilken rekeart yngler mest?

Er det en eller flere som har erfaring om hvilke reker som yngler mest?

De rekearter jeg har, er kirsebær, rød krystall og blå reker. Har inntrykk av at det er blå rekene som har et stort forsprang.
Bare lurte ?

brukes reker også som fiskefôr, eller er de bare renholdsarbeidere?
Både kirsebær og blå reker tilhører Neocardina
Jeg regner disse for å være omtrent like fruktbare. Bare vær obs på at deisse krysser seg hvis de er i samme kar. Yngelen til begge disse er ganske like, bortsett fra at blårekene får et svakt blåskjær...

Krystallrekene har jeg ikke ærfaring med selv, men jeg har hørt fra andre at disse er mer krevende å få yngel på.
Mine reker er ikke til fòr, kun til beundring. De er gode renholdsarbeidere også.
N Fredrik
Bare lurte ? brukes reker også som fiskefôr, eller er de bare renholdsarbeidere?

De rekene som brukes som fiskefór er kokte saltvannsreker, slike som du kan kjøpe i matbutikken. De må skylles godt slik at saltet vaskes ut før fóring.
Aggi
Både kirsebær og blå reker tilhører [URLBLOCK1] Jeg regner disse for å være omtrent like fruktbare. Bare vær obs på at deisse krysser seg hvis de er i samme kar. Yngelen til begge disse er ganske like, bortsett fra at blårekene får et svakt blåskjær... Krystallrekene har jeg ikke ærfaring med selv, men jeg har hørt fra andre at disse er mer krevende å få yngel på.

De er i hvert sitt kar. Ingen miks her i gården. Håper de blå, blir mer blå som voksne. Synes egentlig de er mer grønnaktig.

Ser at det har blitt en del kirsebærreker også, men det er mest av de blå.
Blårekehunnene blir brun-grønne som voksne, bare kikk i basen.
Aggi
Blårekehunnene blir brun-grønne som voksne, bare kikk i basen. ;)

Synes det er litt merkelig at blå reker blir kalt blå når de er grønn/brunaktig. Det er vel slik det skal være.
Inaktiv bruker
Krystallrekene ser jo ikke ut som krystaller ;D
blackmolly
Synes det er litt merkelig at blå reker blir kalt blå når de er grønn/brunaktig. Det er vel slik det skal være. :-)

Blå reker er i naturen nydelig blå, derfor kalles de blå reker. Avkom etter disse i akvarium blir derimot ikke blå. Sannsynligvis kommer dette av noe de beiter på i naturen som vi ikke har i fiske/rekeforet vi tilbyr dem.

Edit: dette var feil, se svar på neste side (beklager feilinfo)
Og jeg som trodde blåreker og kirsebærreker ikke fantes i naturen... :S
Var helt sikker på at de var fremavlet...
Her ser du hvor vakre de kan være.

Det er dessuten en flott webside for alle rekeinteresserte

Edit: Nå ser jeg at de faktisk er farget! Denne hadde jeg tydeligvis lest for fort ! Sorry.....
Det finnes visst ikke blå eksemplarer i akvarieverdenen, ser det ut til. Men du verden så flotte de var med den blåfargen.

Takk for den fine websiden.
N Fredrik
Bare lurte ? brukes reker også som fiskefôr, eller er de bare renholdsarbeidere?

Vi går her inn på gyngende grunn. Dette vil ansees som å fôre med levende dyr, noe som ikke er lovlig.
Rekene vi holder er til pryd\ salg, ikke noe annet
Trine T
Edit: Nå ser jeg at [B]de faktisk er farget[/B]! Denne hadde jeg tydeligvis lest for fort ! Sorry.....

Undres på om det i det hele tatt er noe som er blå reke, etter å ha lest lenken til Trine... :S
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap