Mangrovekrabbe

Har bestilt 2 stk rød mangrovekrabbe gjennom jobb nå, skal ha de i 10 literen min (til å begynne med).

Men jeg fatta ikke alt om salt osv., så jeg hadde blitt glad om noen kunne mate meg litt med teskjei? Hvor mye salt på 6-7 liter?
*bump*

Hvor mye salt?
Mistenker at krabbene kommer i dag.
Kesol
*bump* Hvor mye salt? Mistenker at krabbene kommer i dag.

Hvor mye salt er krabbene vant med at det er i vannet? Det er det som bestemmer hvor mye salt du skal bruke.
Skaff ett hydrometer først som sist.

PS: Å øke saliniteten med mer en 1,002 på SG-skala pr 14 dager kverker filterbakteriene...
Har ikke så mye peiling på brakkvann, men når det gjelder krabbene så tåler de det absolutt aller meste hva gjelder endringer i både ph, vannkvalitet og salinitet. (dvs, de er ganske følsomme for forurenset vann, og tåler overhodet ikke kobber)

Begynner du med et nytt filter, kan du bare ta vann fra et innkjørt akvarie, tilsette passe mengde salt(?) og så slippe oppi krabben(litt gradvis i en pose/beger)

Mangrovekrabber lever først og fremst på land, og er derfor vant med ganske brå endringer i vannkvalitet(opp på land og ned i en annen vannpytt/innsjø).

Men de må så absolutt få en landdel så fort som mulig, desverre.. (60%land anbefales)
Hoki. Jeg vet jo ca. saliniteten i karene på jobb, så da ser jeg om de enda lever neste gang jeg er på arbeid, og bruker samme salinitet.
Pumpa må uansett "restartes", så det er ikke så nøye.

Landdel er ikke noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap