Levendefødende snegle?

Jeg detter litt ut når folk snakker om eggeklaser å sånt. Jeg kjøpte to ganske store snegler, som ligner veldig på eple snegle.

Hadde hatt de i en drøy uke, kanske to. så var det masse små snegler der,( ca. 50stk) i litt varierende størelser, ikke sett noe til eggeklaser eller lignende, men har derimot sett klase med masse hvit skum. Men det regner jeg med er fra kampfisken jeg har.

Kan det være at jeg har fått en levendefødende snegle?

Takknemlig for alle svar!
Det siste bildet så mest ut som skivesnegle synes jeg men...
og er det det, har du ikke levende fødende..

Malaysiske sandsnegler føder levende unger. hvis jeg ikke husker feil..
Det er samme snegle på begge bildene, tatt med to uker mellomrom.
Merkelige greier det her.

takk for svar
holi1
Det siste bildet så mest ut som skivesnegle synes jeg men... og er det det, har du ikke levende fødende.. Malaysiske sandsnegler føder levende unger. hvis jeg ikke husker feil..

Det kan jo hende at akuratt dette har følgt med en blante jeg har kjøpt eller noe. Skal se om jeg kan ta noen andre bilde av bebisneglene.
Sneglen på det nederste bildet er uten tvil en skivesnegle. Disse kommer gjerne via planter og formerer seg fryktelig fort. De fleste velger å fjerne disse så godt det lar seg gjøre.

Eplesneglen er ikke levendefødende. De legger, som du er inne på, eggklaser over vann.
Jeg er helt enig med de to andre her, skivesnegle på det nederste bildet og eplesnegle på det øverste.
Jeg har nettopp fått egg på mine eplesnegler og legger ved ett bilde så du kan se hvordan de skal se ut.
Egg fra skivesnegler er nesten umulig å finne, hvis du ikke leter etter det, ikke unormalt å få med egg fra dem når du handler planter.

Dette er altså egg etter eplesnegler :
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap