eplesngeler- hvilkene butikker?

har nå gått til anskaffelse av 2 gule eplesngler. men har helt klart lyst på flere, og helst i rosa eller lilla, evt hvite. og derfor lurte jeg på om noen vet om noen butikker i oslo som har disse. har ikke bil så hadde vært fint om det ikke la alt for langt unna oslo vest eller evt sentrum
hei.. jeg har bestilt fra en person som selger akkurat lilla, rosa, hvitt og blå, sjekk www.nettakvariet.no det står annonse..
"Cheran" har anonser på forskjellige eplesnegler her inne på AF og...
men blander de forskjellige fargene seg? så det er lurt å ha de i forskjellige kar?
Eplesnegler er helt klart "fargeblinde" - alle fargevarianter parer seg uten å nøle Ingen diskriminering der.

Hvis man vil være sikker på at fargen holdes ren og ikke ender opp i en salig miks med grumsete farger etterhvert, bør man nok skille de ulike fargene i ulike akvarier.

Selv har jeg hatt rosa, lilla og hvit i samme kar, og avkommet har så langt blitt utrolig mange lilla, noen rosa og et lite fåtall har endt opp med en merkelig busegrønnaktig farge.
Jeg kaller dem for busesnegler
Den eneste hvite eplesneglen jeg har er en hann, men han har tydeligvis ikke hatt noen innvirkning på fargearven. Ingen av hans avkom med lilla damer har gitt hvite unger, bare lilla (og noen buser).

De lilla er et hakk finere enn de rosa synes jeg, for de lilla har ikke gul kropp slik som de andre variantene. Selv om de rosa har rosa skall er altså selve sneglekroppen gul fremdeles. Men de lilla har gråblå-lillaaktig kropp også.
mona o
De lilla er et hakk finere enn de rosa synes jeg, for de lilla har ikke gul kropp slik som de andre variantene. Selv om de rosa har rosa skall er altså selve sneglekroppen gul fremdeles. Men de lilla har gråblå-lillaaktig kropp også.

De lilla er så fine på nært hold, med orange prikker på den lilla kroppen! Ganske psykedeliske farger, egentlig! Gleder meg til mine lilla blir STORE!
(Ups... Nå kjenner jeg at jeg MÅ ha noen rosa også...)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap