krabber og eplesnegler

Vi har 6 små mangrove krabber i et 63 liters akvarium.. Men jeg lurer på nå om det kan være en god ide å ha "sugekopper"(som da er "mitt" kallenavn på f.eks ancsistrus og snegler/reker), sammens med disse, for å ta alger og "skitt"..? Jeg har totalt forelsket meg i eplesnegler, vet de må ha bra med kalk i vannet for skallet sin del, men må ikke krabber også ha det, for sitt skall??? Da må jo disse to passe bra å ha i et å samme kar?(De andre karene mine er opptatt... i ene går det to store praktbotiaer-hører det knaser inni hodet mitt, stakkars små snegler har vel ikke levd lenge der nei- og i det andre har jeg to gode ancistruser, i tillegg til 4 kuhlii-åler som også rensker litt på bunnen. ( Det hele ender vel også med at jeg prøver å få ungene interessert i snegler også, når de får sitt akvariet på rommet sitt!)

Uansett, var litt off-topic på et vis der... Er det noen som har noen formenig om akkurat dette med snegler og krabber i samme karet?? Det skal sies at de sneglene jeg tenker å kjøpe er ganske store, rundt 1,5-2 cm , så krabbene har kanskje litt vanskelig for å knuse de.
Jeg har hatt en eplesnegle sammen med en krabbe. Det gikk fint Men vær sikker på at du ikke har salt i vannet. Snegler tåler salt dårlig.
salt til krabber
vel, jeg er høvelig sikker på at det ikke er salt i vannet, vi har aldri tilsatt noe som helst, de går i rent vann som blir bytta ca 1 gang i uka(vannet vi får av springen her er det heller ikke noe galt med)

Men er det på andre måter det kan komme salt i vannet osm jeg ikke vet av kanskje? Hvordan finner man ut om det er salt i vannet eller ikke?
Hvis du ikke har tilsatt salt så er det ikke salt i vannet

Jeg har holdt eplesnegler sammen med mangrovekrabber uten problemer. Ancistrus ville jeg ikke prøvd.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap