Eplesnegleegg - ubefruktet?

Fikk to eggklaser med noen dagers mellomrom. Den første har ligget og sett likedan ut på brettet sitt hele tiden, den var tre uker gammel nå på søndag. Den andre oppdaget jeg i dag var blitt helt mørk - og når jeg tok på den, så var den myk også. Ser ut som om klekkeprosessen er i gang? Flyttet den på ett nytt brett over i ett annet kar og da ramlet den litt fra hverandre, den er full av bittesmå fine sengler. Regner med at de ordner resten selv

Men den andre som er eldre er like hard og urforandret - så jeg lurer på om det kanskje er en ubefruktet klase? Ingen av eggklasene har vært utsatt for varme eller vann.

Noen som vet?
Jeg har samme problem som deg
Jeg løftet opp den "rare" klasen nå i sta, det virker som den har tørket opp unnenifra, hvordan ser din klase ut under?
Min er fuktig under, men det er et par hule der også :S
Får gi den en uke eller to til, før jeg pælmer den...
Noen ganger klekker ikke eggene, av en eller annen grunn. Hos meg ble 8 klaser klekket på samme tid, og resten utenom 1 fjernet.
Desverre daua alle utenom 2 snegler, trolig av mangel på føde.
Den siste klasen, den klekker ikke uansett hvor lenge jeg har ventet.
Har nå sittet å sett på denne i snart 2 måneder, og det er makalaust lite action der i gården.
Snakke om at det er kjedelig å se på at maling tørker. Det er mye kjedeligere å se på at egg skal klekkes :p
Frank Angell
Noen ganger klekker ikke eggene, av en eller annen grunn. Hos meg ble 8 klaser klekket på samme tid, og resten utenom 1 fjernet. Desverre daua alle utenom 2 snegler, trolig av mangel på føde. Den siste klasen, den klekker ikke uansett hvor lenge jeg har ventet. Har nå sittet å sett på denne i snart 2 måneder, og det er makalaust lite action der i gården. Snakke om at det er kjedelig å se på at maling tørker. Det er mye kjedeligere å se på at egg skal klekkes :p

Ja, har tidligere hatt et par runder der jeg har ventet i evigheter, før jeg til slutt har blitt så lei at jeg pelma dem. Men da trodde jeg de hadde tørket ut pga lysarmaturet. Det er ikke en mulighet denne gangen.

Hmm, mesteparten av forrige klekking beholdt jeg i ett og samme kar - men i forrige uke døde alle sammen. Kanskje de også sultet i hjel da? Men så da stadig at det lå forrester i bunnen og karet er fullt av trådalger der hvor jeg har skrivebordslampa på (har slått av taklampa for at eggene ikke skulle tørke). Og ga dem i tillegg synkepellets i hver dag.. Bør ikke det være nok?
Det høres ikke ut som det var sult som tok livet av sneglene. Hva som fikk dem til å bukke under alle som en er ikke godt å si.
Det er en grunn til at noen nar gitt navnet mysteresnegl til denne krabaten
Mye som er mystisk og rart der i gården
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap