- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- hvordan pakke inn kirsebær reke før sending?
hvordan pakke inn kirsebær reke før sending?
Postet 06.10.07 kl 21:08
Ikke sikkert portoen er den samme til våren :o)
En måte å gjøre det på er å ta rekene i dobbel brødpose, ta litt avispapir rundt å ned i en godt skylt melkekartong.
Husk at det må være både vann og luft i brødposen.
Ikke lett å pakke alt dette til en vekt opp til 350 gr, men er du god så klarer du det :o)
(Hvorfor spør du om dette nå? Vi er bare i oktober liksom).
En måte å gjøre det på er å ta rekene i dobbel brødpose, ta litt avispapir rundt å ned i en godt skylt melkekartong.
Husk at det må være både vann og luft i brødposen.
Ikke lett å pakke alt dette til en vekt opp til 350 gr, men er du god så klarer du det :o)
(Hvorfor spør du om dette nå? Vi er bare i oktober liksom).
Postet 06.10.07 kl 22:13
Postet 06.10.07 kl 22:49
Postet 06.10.07 kl 22:56
Postet 07.10.07 kl 08:49
Selv sender jeg opptil 30 reker i en 0,5L Imsdalflaske. Denne fylles da med ca 1dl vann, resten luft.
For at rekene skal ha noe å holde seg fast i, legger jeg i en strimle blåsvamp.
Flaska surres deretter i bobleplast, og ett lag aluminiumsfolie (forhindrer brå temp-endringer).
Pakkes deretter i vanlig gråpapir.
Går galant under vektgrensen på 350g.
Og ja, portoen revideres ett par ganger i året. I vår gikk porto på brev opp (småbrev), i høst gikk pakkeprisene merkbart opp.
For at rekene skal ha noe å holde seg fast i, legger jeg i en strimle blåsvamp.
Flaska surres deretter i bobleplast, og ett lag aluminiumsfolie (forhindrer brå temp-endringer).
Pakkes deretter i vanlig gråpapir.
Går galant under vektgrensen på 350g.
Og ja, portoen revideres ett par ganger i året. I vår gikk porto på brev opp (småbrev), i høst gikk pakkeprisene merkbart opp.
Postet 07.10.07 kl 10:20
Postet 07.10.07 kl 10:46
Nei, vannet vil uansett hvor godt ting er pakket kjøles ned. Når tempen ute faller under 5-10`C, begynner det å bli for seint i sende.Magnus TjønnKan ein sende reker på denne måten i den kalde årstida?
Legger man i en heat-pack (lite varmeelement) kan det fungere, men jeg anbefaler ikke dette. Heat-packen kan faktisk også gjøre ugang, da den kan varme for mye (finnes de som varmer opp mot 45`C...)
Postet 07.10.07 kl 10:48
Postet 07.10.07 kl 11:27