hvordan pakke inn kirsebær reke før sending?

når jeg til våren skal selge og sende reker, hvordan skal de pakke inn?

vil sende med porto for 23 kr ikke mer.
Ikke sikkert portoen er den samme til våren :o)

En måte å gjøre det på er å ta rekene i dobbel brødpose, ta litt avispapir rundt å ned i en godt skylt melkekartong.
Husk at det må være både vann og luft i brødposen.
Ikke lett å pakke alt dette til en vekt opp til 350 gr, men er du god så klarer du det :o)

(Hvorfor spør du om dette nå? Vi er bare i oktober liksom).
er født kontrollfrik og er bare gal etter å vite hvordan det gjøres :P

endres portoen så ofte?
Helt ærlig, jeg aner ikke hvor ofte portoen blir justert :o)
Her i landet skjer det forandringer på de rareste ting og til de rareste tider, så det er nok bare å prøve å følge med :o)
Kan også ha et par dl vann og en mosedott i feks en farris-flaske. Denne er sikrere enn poser for støt og lekkasje.
Selv sender jeg opptil 30 reker i en 0,5L Imsdalflaske. Denne fylles da med ca 1dl vann, resten luft.
For at rekene skal ha noe å holde seg fast i, legger jeg i en strimle blåsvamp.
Flaska surres deretter i bobleplast, og ett lag aluminiumsfolie (forhindrer brå temp-endringer).
Pakkes deretter i vanlig gråpapir.
Går galant under vektgrensen på 350g.

Og ja, portoen revideres ett par ganger i året. I vår gikk porto på brev opp (småbrev), i høst gikk pakkeprisene merkbart opp.
Kan ein sende reker på denne måten i den kalde årstida?
Magnus Tjønn
Kan ein sende reker på denne måten i den kalde årstida?
Nei, vannet vil uansett hvor godt ting er pakket kjøles ned. Når tempen ute faller under 5-10`C, begynner det å bli for seint i sende.

Legger man i en heat-pack (lite varmeelement) kan det fungere, men jeg anbefaler ikke dette. Heat-packen kan faktisk også gjøre ugang, da den kan varme for mye (finnes de som varmer opp mot 45`C...)
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap