Malawi krabbe me rogn!!!!!!:)

Hallo! Jeg har da to malawi krabber i mitt 280liters akvarium, å nå har den ene fått rogn
Den hadde d ei gang tiligere og, men da flyttet jeg den til ett mindre akvarie, men d som skjedde da var at den satt å bretta ned det "skjoldet" å spiste opp alle eggene....
Noen som har hatt noe lignede erfaring å som kan hjelpe meg?

Krabbe babyene kommer nok ikke til å overleve i d akvariet de er i nå, for d er massse malawi fisker som gjerne spiser slikt!
Og d er to jenter jeg har... hmm? snålt!
utrolig gøy da!
tror det er ganske sjelden at folk får avkom av disse krabbene...
leg har kun sett viltfangede til salgs...
hvor lenge har det bare vært 2 hunner sammen?
de skal visst kunne "oppbevare" hannens melke i opptil 3 måneder. for så å befrukte seg selv når de måtte ønske det
har selv en hummkrabbe i 540 literen min, så da er det bare å krysse fingrene hehe
Hvis du går inn på cichlids.dk og søker på forumet der,så kan du lese om en som holder på med oppdrett av Malawikrabbe. Det er nok en omfattende jobb men sikkert kjempegøy å få det til

Mvh. Sølvi
Ja d er utrolig morro
Håper bare d blir noe av d
Jeg har hatt den som har rogn i ett år nå, så d er lenge siden hun har godt men noen man!Så d kan jo være at d er "Ubefrukta" egg ell noe?
Jeg kjøpte nettopp den andre krabben, så de har gått i sammen i to-tre uker..
Men den ene liker seg best på land, og den andre er kun i vannet.
Så d er ikke så ofte de møtes.
Har du ett bilde av den krabben din??
Jeg har fått rogn på mangrovekrabbe, men d var så smått at d så ut som små støvting som fløt rundt i vanne, men de klarte jeg ikke å få frem, d var altfor smått!
ligger et dårlig bilde av den inne på siden min, under 540 literen
bør jo kunne være gode muligheter for å tjene en grei slant på ungkrabber også tipper jeg, tror de får ganske store kull
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap