Reker, de går vel ikke sammen med malawi?

Hei!

For ganske lenge siden hadde jeg reker i et av mine akvarier. Jeg ble veldig facsinert av rekene, de er merkelige men kule. Nå fikk jeg lyst til å ha reker igjen. Men reker går vel ikke sammen med malawi med tanke på malwienes vannverdier og med tanke på at malawiene spiser rekene eller?

Muligens en svær Gabon reke , men det spørs..
Tror neppe det går så greit, dessverre. KANSKJE det vil gå med de malawiene som tar vegetabilsk føde, men neppe med de andre, mtp at de lever mye av bl.a. reker i sitt naturlige habitat.
Karl Kristian
Tror neppe det går så greit, dessverre. KANSKJE det vil gå med de malawiene som tar vegetabilsk føde, men neppe med de andre, mtp at de lever mye av bl.a. reker i sitt naturlige habitat.

Det var det jeg fryktet...
Karl Kristian
hva med en av [URLBLOCK1]? xD

Nei takk... Ikke krabber, reker!
Det er ekstremt få malawier som takker nei til ett reke-måltid. Enten de er rovfisk, eller algeetere. Fôr som farer forbi nesen er alt for fristende
Akkurat som sjokoladen er for meg... Upsi

Har man reker som er store nok til at de ikke passer i kjeften, kan det gå. Men kjenner jeg denne type fisk riktig, finner de en måte å tilpasse rekestørrelsen etter kjeften, om reka er for stor

I tillegg er det få reker som passer bra i vann med malawikvaliteter.
Frank Angell
Fôr som farer forbi nesen er alt for fristende ;) Akkurat som sjokoladen er for meg... Upsi :D

Har du sjokolade som farer forbi nesa di?

Reker og malawi er nok ingen god kombinasjon nei. Men se positivt på det: nå har du en god grunn til å sette opp et lite kar kun for reker! Ikke trenger de store plassen heller.
Judosola
Har du sjokolade som farer forbi nesa di? :D
Føere ganger om dagen. Og det er skjelden den berger livet, eller embalasjen om du vil
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap