la rekeyngel bo i luftdrevet filet?

jeg har kirsebær reker i en bolle, og eneste dama der går med egg og det er ikke så lenge til de klekkes.

jeg har en luftdrevet filterting. jeg tror at yngelen vil bli sug inn der hvor all skiten kommer, det blir jo mat for dem da. vil det gå bra? at jeg fjerner ca 1 cm med ull slik at det blir plass til dem.

også kan jeg legge litt rekemat oppå slik at den kommer ned når den går i oppløsning.

har dere erfaringer med reker i pumpe?
Jeg ville ikke gjort noe som helst med pumpa... Yngelen klarer seg sikkert best uten. Foreldrene spiser dem heller ikke.
er det ikke bedre at de har litt plass å være på, enn at det skal være så trangt? jeg regner med at noen kommer til å bli sugd inni den.

den er av om natten så da kan de kanskje slippe ut.
Har du filteret av om natten? :O
Det må være på hele tiden, ellers får du problemer med vannverdiene.
de har overlevd i 2 mnd. kan ikke ha den boblinga på om natta, blir dårlig søvn av det, men når jeg skaffer meg noe større med pumpe så skal det være på om natta.

en slik luftdrevet filtersak med litt wat oppi er jo ikke så forbanna effektivt at det gjør noe.

sikkert en og annen skrivefeil jeg ikke har rettet her, er så trett....
Hva med å plasere den et sted som boblinga ikke er noe problem?
Det at filteret har dårlig kapasitet syntes ihvertfall jeg burde være enda en veldig god grunn til at det skal gå hele tiden!
Den tiden det ikke går vil jo de få bakteriene som har klart å komme i løpet av dagen død..

Mvh Asle
Å stenge filteret på natten dreper bakteriene i dette, og du står da igjen med ett rent partikkelfilter, som til tider sprer gift i karet.
Det betyr faktisk at du ville vært mer tjent med i ikke ha filter i det hele tatt - som er en ekstremt dårlig løsning i seg selv.

Jeg anbefaler at du enten skaffer ett akvarie der du kan ha ett stillegående filter, eller setter denne bollen med reker ett annet sted. Det er ett tidsspørsmål før du får store problemer med dagens måte å gjøre ting på, desverre ;(
huff og huff

da må jeg bare lære meg å sove med den lyden til jeg har noe større.
Har du lokk til denne bolla? Jeg opplever at min bolle bråker mye også, men jeg har tatt et glassfat (gjennomsiktig) og lagt oppå. Da blir det litt mindre støy, samtidig som lyset slipper gjennom fatet.
Da jeg var på klasstur med resten av marinbiologiklassen hadde jeg en luftpumpe som duret hele natten ved siden av en beholder med dagens fangst av dyr jeg skulle ha med meg hjem. Både jeg og han jeg delte rom med da er akvarieglade og vi var enig om at den dur bobler og filter kan gi fra seg bare er hjemmekoslig :P
men er det smart å gi dem litt klarning mellom "inngangen" og waten?
Hvis du ikke har klaring, så unngår du forhåpentlig hele problemet med yngel i filteret
Aggi
Hvis du [B]ikke [/B]har klaring, så unngår du forhåpentlig hele problemet med yngel i filteret ;)

det er pitteliten klaring, burde jeg fylle det helt igjen?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap