Reke mat

hva forer jeg kirsebær reker med? de er 7 stk i en aquabox(har midlertidig besøk av tre stk guppy yngel veldig små de skal jo ut snart. ) den ene reka går med egg.. og trenger jeg strømpe på pompa som følger med aqua boxen? det er jo svamp ytterst.
du kan fore med erter, men de må taes ut etter en stund ellers tror jeg vannet blir ganske stygt. du kan jo kjøpe JBL rekefor også.
Flakfor, erter, rekepellets osv. Alt mulig egentlig. Rekene har forøvrig godt av at foret inneholder endel vegetabilsk.
ok takker for svar så lurte jeg på dette med pumpen for jeg får forhåpentligvis reke yngel ettervert=)
Jeg har en del kirsebærreker i ett lite akvarium. Jeg har trukket filteret med nederste del av en dame strømpe. Dette funker fint hos meg, pass bare på at vanngjennomstrømningen er akseptabel. Min erfaring er at det ikke er mye som skal til for ett rekeakvarium.

Rekeyngelen er veldig små (1mm, såvidt man kan se dem) så du kan vurdere dette opp mot størrelsen på innsuget på filteret ditt.

Håper dette hjelper deg.
okay da skal jeg kanskje gjøre det det er jo en liten pumpe men 1 mm er neimen ikke stort heller=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap