Snegler i 22 L?

Skal ha et 22 L som fødestue og lurte på å putte oppi snegler som renholdsarbeidere, noen gode tips til hvilke?
Har elvegrus i bunnen, ca 23 gr, ph 6,8 og gh på ca 5.
Kan godt være en type snegler som formerer seg saaaakte

Reker må vel ha sandbunn ikke sant?
Vil egentlig ha det istedenfor.....
Håvard Støre Andresen
Reker har det greit med grus.

Tjoho! Da er jo den saken klar.
Trodde de måtte ha sand som de kunne grave i eg, tror forresten typen het engelsk elvegrus. (Ganske runde steiner).

Men hvor mangen da? Har forstått det sånn at de trives med å ha det litt intimt? Vil ha Rød krystallreke hvis eg får tak i.
hei
eplesnegler er ganske greie å ha. de tar absolutt alt!
Kim Andre Selvik
eplesnegler er ganske greie å ha. de tar absolutt alt!

Formerer ikke de seg veldig fort?
Du kan kontrollere bestanden av eplesnegler ved å fjerne eggklasene som de legger over vannoverflaten.
Også må man ha både en gutt og en jente av eplesnegler for at de legge egg.
Da kan jo f.eks bare ha jenter eller gutter.. Eller som skrevet bare fjerne de eggklasene du ikke vill ha ;D Eplesnegler er veldig fiine ! ( :
formerer ikke rekene seg også rimelig kjapt/ofte om du får dem til?
Frk. Nilsen
formerer ikke rekene seg også rimelig kjapt/ofte om du får dem til?

krsebær reke dama fikk egg den 30.09 og slapp rekungene den 22.10. nå den 01.11 går hun med egg igjen. så ca en gang i måneden.

yngelen kan jo bare bli spist om det skal være fødestue så bestanden blir nok holdt nede.
naits
[QUOTE=Frk. Nilsen]formerer ikke rekene seg også rimelig kjapt/ofte om du får dem til?

krsebær reke dama fikk egg den 30.09 og slapp rekungene den 22.10. nå den 01.11 går hun med egg igjen. så ca en gang i måneden.

yngelen kan jo bare bli spist om det skal være fødestue så bestanden blir nok holdt nede.

ok, Tenkte bare på at hun ikke ville ha overfylt kar av snegler...så tenkte kanskje at dette gjaldt rekene også....
Carroo
Også må man ha både en gutt og en jente av eplesnegler for at de legge egg. Da kan jo f.eks bare ha jenter eller gutter.. Eller som skrevet bare fjerne de eggklasene du ikke vill ha ;D Eplesnegler er veldig fiine ! ( :

hvordan se forskjell på jente og guttesnegle?
sorry att kupper tråden litt..
Rekene trenger veldig kaldt vann så.. jeg hadde tatt en snegle hvis du ikke skal ha bare reker..
Green
hvordan se forskjell på jente og guttesnegle? sorry att kupper tråden litt..

trodde at det omtrent var umulig
Det trodde jeg også...
Det var derfor jeg spurte carro om det!!
Takk for mangen fine innspill folkens!!!

Valget falt på tigersnegl, så i går kveld flyttet det inn 2 stk
Guppydama er borte å titter på de innimellom, men har heldivis ikke bøllet med de (hun tok livet av den andre guppydama....)

Carroo: kordan klarer du å skille kjønnene da?

Dere som lurer på kjønn kan jo ta en titt i denne tråden, litt ned på siden :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap