Protein hinne skadelig for reker?

jeg har protein hinne i reke boxen min som ikke vil vekk mener jeg ikke overforer og får heller ikke satt utblåset på pumpen høyere pga lokket.det forsvinner ikke helt ved vannbytte heller. er dette skadelig, slenger på et spørsamål til: hørt at krystall reker skal ha sjeldnere vann bytte gjelder dette kirsebær reker også? jeg skifter vann to ganger i uka i den lille boxen (5 l)
Tror ikke det er skadelig. Mine kirsebærreker svømmer opp og henger der, opp ned, og spiser av overflatehinnen
Hvis man står stille og betrakter det ovenifra, så ser man ørsmå bevegleser i vannflata omtrent som om fisk vaker

Tok ut en del gaffelmose av noen kar i helgen, og la det i en plasttank fyllt en tredjedel med akvarievann (inkl overflatehinne....) Det fulgte med noen reker som gjemte seg i mosen. De henger nå opp ned og peller med klørne sine i overflaten for å spise
okay har ikke sett mine hengt i overflaten slik ennå utrolig hva de kan få til de rekene altså. skal jeg forstette og skifte godt med vann til de?
skumming m artemiasil
hei, vi hadde slik overflatehinne i et kar. Vi skummet av topplaget med en artemiasil (veldig fin), og reduserte det på den måten. Satte så inn 2 eplesnegl og et par skivesnegl - de spiser nå i overflata, og hinna vises ikke. vet ikke hvordan disse er ifht reker, men det vet kanskje ekspertene?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap