Eplesnegle-egg: Må de flyttes?

Jeg oppdaget nettopp en diger klase eplesnegleegg i lokket på akvariumet mitt. Ser at mange legger eggene på en plastbit som de lar flyte i vannet. MÅ eggene flyttes (og hvorfor), eller kan de bare henge der de henger?
Spørsmålet må egentlig først besvares med et motspørsmål;
hva ønsker du skal skje med eggene?

1. Klekke?
2. Eller er det et fett?

Hvis svaret ditt er nr 1:

Total uttørking er eggenes verste fiende. Tørker de helt ut, blir det ingen klekking, eller om de har det altfor varmt. De må ha det fuktig i luften rundt seg, og passe varmt.

Å plassere eggene nesten på selve lysrørene er typisk eplesnegle-metoder, og det er det minst passende stedet nettopp av de ovenfornevnte grunner. Eggene blir svidd. Da må man flytte dem.

Sitter de imidlertid i en krok i armaturet, godt unna selve lysrørene, så kan det gå fint å la dem sitte der de er.

vi har en tråd for dette, den heter "eplesnegle egg! Endelig" eller noe sånt
Jippi,igår fant jeg en klase med eplesnegle egg.Jeg har bare hatt mine 2 eplesnegler i en uke,så jeg lurer på om den ene kan ha hatt egg når jeg kjøpte de.
Mine har lagt eggene under en plaststang som går på tvers over akvariumet,så de ligger ganske langt nede i forhold til lysrørene.
Det er et buet Jebo akvarie hvis nooen vet hva jeg mener med den plast stangen som går på tvers over midten.Jeg regner med at jeg lar de ligge der de ligger og ser hva som skjer.Så hvor lenge de har vært vet jeg ikke helt,men de har nå sånn rosa aktig farge som jeg har sett på bilder her inne.
Eplesneglene mine
Noen som har peiling på om de DIGRE eplesneglene mine vile trives i et 530 liters kar sammen med Malawi?

Eplesnegler
Er eplesnegler tvekjønnede?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap