kloreke egg, jippi! men også spørsmål ang kloreker

har fått egg på ene indiske kloreka mi, ganske overaskende, for trodde ikke dem var store nokk enda.

men jeg ser også at den ene kloreka mangler den ene kloa, vil den vokse ut igjen?
Vet ikke spesifikt for kloreker, men andre typer skalldyr som krabber og hummer, får tilbake klør og ben om de blir revet av.

Morsomt med egg! Har hatt egg tre ganger på en av mine, men - desverre - ikke fått noen reke-babyer.
Helge H
Morsomt med egg! Har hatt egg tre ganger på en av mine, men - desverre - ikke fått noen reke-babyer.
Det forklarer jo litt hvorfor hunnen min ikke fikk rekebarn... Hun bar på egg i en måned, men ingen barn dukket opp.. Kanskje de er litt mer sensitive enn kirsebærreker?
Har hørt mange som får dem frem lett som bare det, så jeg tror kanskje nitritt eller liknende kan være årsak. Driver å prøver meg frem selv nå, med kloreker. Veldi morro
Nei, det har ikke fantes nitritt i det karet siden oppstarten...
Klorekene mine får tilbake klørne sine! Har ca 30 rekebebiser som svinser rundt i karet... De går i diskuskar med høy temperatur og hyppige vannbytter kanskje det har noe å si? Ene reka mi går nå med rogn, men nå er de grønne (egga altså), kan ikke huske at de var grønne forrige gang, da var de mer gulaktige, noen som vet?
Mine er også mørkegrønne, så jeg tror nok dette er normalt En av mine har lysegrønn/gul rogn i hue, og den er litt yngre enn de andre (ser hvertfall ut sånn på størrelsen) så det kan jo hende at det er alderen som gjør det? Har hørt det er slik med andre arter...
hvor stor har klo-rekene deres vert når di får egg for første gang? =)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap