Ancistrus i rekekar

går det greit, eller er de faktisk istand til å ta rekeyngel?
Har en far som ligger på egg i et akvarie fullt av paletter, så der kan de ikke klekkes
Det går bra med ancistrus og dvergreker. Har det sjølv og innbilde meg at rekene vokser raskere når de er sammen med sugemaller (L066, L018, Ancistrus). Hvis sugemallen legge seg tilfeldigvis på en rekeyngel blir den mest sannsynligvis spist, men de er ikke på jakt etter reker. Eg ser det ofte at rekene ta en spasertur rett over mallen. Ingen problem, men akvariet skal være stort nok.
Glimrende michael.
Kjøpte jo reker fra deg for ei tid tilbake, og hele første kullene gikk med ettersom pansermallene tok dem, så nå har de fått eget kar. Klekking nr to er igang, og jeg vil så gjerne redde de små.
En stk ancistrus med egg kommer da til å flytte over til dem
Far kommer da selvfølgelig bare til å være det inntil han slipper de små ut av hula
Har du sett at pansermallene spiste rekeyngel? Hos meg gikk det bra med formering av CRS som var i lag med forskjellige arter pansermalle. Kva type pansermalle har du? Kan det kanskje også være at rekeyngel døde?

Pansermaller gikk greit hos meg, men etter eg satt inn en gjeng med endlers er det nesten ingen yngel som klarer det å vokse opp.

Altså egentlig meiner eg at pansemallene spiser ikke eller lite på rekeyngel, men sikker kan man jo aldri være.

Forresten er det ett problem omvendt - betyr at rekene er veldig effektiv å spise egg fra pansermallene. Så kanskje det fra rett og slett hevn fra pansermallefronten som skjedde hos deg

Lykke til!
Har ikke sett det direkte, men etter å ha fått 4 kull, der alle overlevde dagen, og forsvant i løpet av timer hver natt kan jeg ikke se at det var noe som helst annet å skylde på.

For ordens skyld hadde jeg da KUN corydoras aeneus og corydoras haraldschultzi sammen med dem.

Ifølge wikipedia tar corydoras små krepsdyr
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap