Kalk-tilskudd?

Har et lite kar på 22 L som for øyeblikket kun huser 2 tigersnegler.
Bør jeg tilsette kalk i vannet for disse, mener jeg leste et sted om andre snegle-arter som trengte kalk-tilskudd.
Hvor får man i såfall tak i det? Dyrebutikken?
Kan bare bekrefte det Frank sier i denne tråden, tigersnegl og sebrasnegl klarer seg fint i kalkfattig vann. Mine har gått i surt og bløtt vann i over ett år, og det har virket som de har trivdes. Jeg har i det siste økt gh til 5, men tidligere har de gått i gh på rundt 3. Vokst har de også
Ser ikke det store behovet, uten å vite eksakte verdier for Kh\ Ph\ Gh i karet ditt.

Om du forteller disse, er det lettere å si om noe er helt galt eller ikke. Men på den andre siden, trenger en jo ikke gjøre ting mer vanskelig enn hva som er nødvendig
Ooops... ja det glemte jeg å ta med, ikke meningen å være vanskelig
Ph er på 7 og gh er på 5
(har ikke fått kjøpt kh-test enda.)
Verdiene er helt fine de for denne typen snegler Den nøytrale Ph-en vil forhindre at skallet tæres, og Gh-en er mer enn tilstrekkelig til at sneglene kan bygge seg en villa
Igjen, tuuusen takk for svar Frank!
Godt at dere holder ut med alle disse rare spørsmålene fra oss som er
helt grønne
Jeg putta oppi et bittelite saltvansseglehus som er ubebodd, som mine tigersnegler og kloreker til stadighet er bortom og skjekker ut. Har trua på at dette er en bra ting, masse kalk, og de ser ut til å trives godt med det. Følger med på ph osv, og det virker stabilt. har hatt det lille sneglehuset oppi i en uke. Følger med videre. Noen som har erfaringer fra dette?
Man kan gi dem en del av det kalsiumet de trenger gjennom kosten. Det er kanskje enklere enn å fikle for mye med vannverdiene i et så lite kar.

JBL NovoCrabs, fòrtabletter med høyt innhold av kalsium og plantefiber og mye grønt, er fin-fint fòr for snegler. Mine eplesnegler får dette, men dessverre ikke så ofte som de burde Jeg tar den boksen som står nærmest når jeg fòrer dem. Burde nok sette boksen med JBL NovoCrabs litt nærmere
Takk for tips Mona o, regner med dette foret er noe som faller i smak hos rekene også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap