Er dette kirsebærrekeegg?

Skiftet vann i 40-literen min i dag, og samtidig flyttet jeg litt rundt på noe javamose. Nå ser jeg plutselig denne eggklasen inni mosen, hva slags egg er det?

I akvariet har jeg små levendefødere, sandsnegler, tre ancistruser på ca 1,5 cm og en del kirsebærreker. Kan det være en reke som har kastet eggene sine?

Har ikke lagt merke til noen hunnreke med egg under magen i det siste, men de fleste har egg "i nakken". Eggene er gule, og det er vel ca rett størrelse til at det kan være rekeegg.

De har sikkert blitt litt stresset av vannbyttet, men jeg gjorde ikke noe annerledes enn jeg pleier å gjøre ca 2 ganger pr. uke...

Godt spørsmål
Kan ikke si at jeg noen gang har opplevd at reker kaster eggene på ett og samme sted - og ikke minst at de får ligge i fred for andre reker
Egg er nam-nam :p

Men hvem som har kvittet seg med disse, det er ett stort mysterium
Du får følge med på hva det blir av de, om de klekker!
Jeg lot eggene bli i akvariet, var fristet til å hente de opp, men det ble for mye styr... De lå der fortsatt da jeg la meg, men i dag morges var de borte...

Så da får jeg vel aldri vite sikkert hvor de kom fra, men tenker fortsatt at det logiske er at de kommer fra kirsebærrekene, skjønner ikke ellers hvem som skulle legge små gule egg?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap