Rekene gjemmer seg

Har tre krystallreker som bare sitter å sturer under ei rot. Må jeg ha i flere for at de skal komme frem? Har bestilt tre til.

Kanksje de kommer frem når de blir store? Noen som vet?

Det er noen platyer og guppyer også i karet. Kan det være at de er redde for fiska?
De kan fort bli litt sky hvis de er for få, ja..
Jeg tror nok antallet ditt er det som slår inn ja.

"Akvariet for Caridina artene trenger ikke være større enn 10liter. Det er viktig at det ikke finnes filterinnsug som rekene kan forsvinne inn i. Bunnfilter eller diverse svampfilter er derfor ideellt. Caridina artene bør holdes i kolonier på flere individer. Da blir de mindre sky."

Siterer rett fra http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1116 , litt ned på siden under "Beskrivelse av alle dyr med genus 'Caridina'"

Det er Crystal red shrimp,. Cardinia
Har lest det der selv en del ganger men er bare usikker på ca hvor mange "flere individer" er. Hadde fem men to døde.

Så viss ikke fem-seks stk holder, kanskje man må ha 10? Eller 15?
Ah, jeg mener å ha hørt at mn bør ha minst 10 av Cardinia artene for at de skal trives. Helst flere. Men plutselig før du veit ordet av det så har ei av rekene du har fått mange små, og da har du ikke det problemet mer:P men du bør kanskje gå til innkjøp på 5-6 til ganske kjapt, hvis du først og fremst tenker på trivselen til de små dyra, og at de viser seg mer.
ok, takk

får gå å se i lommeboka da :P
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap