- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kloreke! men hvilken?
Kloreke! men hvilken?
Var innom den lokale dyrebutikken idag, bare for å se.. (haha, det er jo så lett) Men så fikk jeg øye på den fineste indiske kloreka (Macrobrachium assamensis ) jeg kan huske å ha sett, både på internett og i butikker. Dvs. jeg tror det er en indisk kloreke, men den har de klareste markeringene jeg noen gang har sett. Det som er litt rart er at den ikke har noe spesielt med rødfarge på klørne. Selvfølgelig kjøpte jeg denne, siden jeg har noen fra tidligere på pulten her. Men jeg lurer på om kanskje denne er en mix eller no. Den er så mye "penere" enn de andre rekene. I tillegg tror jeg at hue er fullt av rogn
Jeg lurer fælt på om denne er renraset eller bakgårdsmix. Noen som kan hjelpe?
Bildet er kanskje litt for uklart for å få med seg hele mønsteret, men den står jo ikke i ro når den er utenfor hula si!
Jeg lurer fælt på om denne er renraset eller bakgårdsmix. Noen som kan hjelpe?
Bildet er kanskje litt for uklart for å få med seg hele mønsteret, men den står jo ikke i ro når den er utenfor hula si!
Postet 17.12.07 kl 19:23
Endret: 17.12.07 kl 19:26
Postet 17.12.07 kl 19:35
Postet 17.12.07 kl 19:47
ChillaxDe røde og blå feltene på klørne forsvinner når den blir større. Da får de også tydligere farge på selve kroppen (brun-aktig)
Den er jo mye mindre og da sannsynligvis yngre enn de andre. Men den er kjønnsmoden, så du har et poeng der. Uansett, jeg venter i spenning på at den skal bli litt større og få masse små barn
mona oHøres ut som du har litt peiling på kloreker, så jeg benytter sjansen her til å spørre (om du unnskylder avsporingen) : er det disse rekene som spiser pestsnegler? Kloreker altså?
Ja, de er fine til å renske ut pestsnegler. Men det bør jo være litt størrelse på de rekene da.
Postet 17.12.07 kl 19:55
Endret: 17.12.07 kl 20:01
Det kan være Macrobrachium dux, som nettop har kommet inn på Imazo?
Men hva betalte du? Dux har en relativt stiv pris.
Men hva betalte du? Dux har en relativt stiv pris.
Postet 17.12.07 kl 22:43
Postet 17.12.07 kl 23:23
Postet 17.12.07 kl 23:51
Postet 18.12.07 kl 09:35
Postet 18.12.07 kl 10:26
Postet 18.12.07 kl 14:27
Postet 18.12.07 kl 14:27