Eplesnegle uten "lokk"

Oppdaget i forrige uke at ene av de gamle eplisene mine har blitt uten lokket sitt, det virker nesten som det har gått i oppløsning, for jeg kan se rester etter det.

Trodde den var død, men nei. Problemet er at den heller ikke kommer ut noe mer, trekker seg bare så langt inn som den klarer og ligger ellers i ro.

Hvordan klarer den seg uten lokket sitt? Trodde den skulle dø relativt fort, men det ser jo ikke slik ut... Kan den fortsette å leve slik eller bør jeg la den hilse på hammeren?
Hmm.. Det er lov å håpe, men de jeg har hatt som har hatt skadde skjell eller lokk, ser ut til at de har lidd en langsom død, dessverre... Hvis sneglen ser ut til å begynne å svelle opp, eller kroppen blir ullen, så tror jeg like gjerne at du kan spare den for dens lidelser... :-/
Jeg tror jeg ville avlivet en snegle med en slik skade.
Men jeg ville brukt kokende vann, ikke en hammer. Mindre "søl"...
mona o
Jeg tror jeg ville avlivet en snegle med en slik skade. Men jeg ville brukt kokende vann, ikke en hammer. Mindre "søl"...;-)

Næh - liker ikke koke ting som lever jeg, her brukes kjøtthammeren til all avlivning. Utenom med guppy da, der er det jo nok med et knips :p
Putter de i en plastpose først (blank, så jeg ser), så da blir det ikke noe griseri heller...
Superkaldt vann mener jeg er mer "humant". Sett en bolle i fryseren og vent til en ishinne har fryst på. Fjern den og ha fisken/sneglen/dyret oppi. 2 sekunder sene så har de vandret til de evige jaktmarker.

Skulle jeg valgt min egen død og kunne valgt mellom koking, hammer/slå ihjel eller å fryse ihjel så hadde jeg valgt siste.
Wikdahl
Superkaldt vann mener jeg er mer "humant". Sett en bolle i fryseren og vent til en ishinne har fryst på. Fjern den og ha fisken/sneglen/dyret oppi. 2 sekunder sene så har de vandret til de evige jaktmarker. Skulle jeg valgt min egen død og kunne valgt mellom koking, hammer/slå ihjel eller å fryse ihjel så hadde jeg valgt siste.

Nja, når det gjelder frysing av fisk, så har jeg lest såpass mange som mener at det ikke er humant i det hele tatt - så siden jeg ikke har kunnskap til å avgjøre selv, lar jeg være. (Ang. mennensker og frost, kan hende selve døden er grei, men, fy søren, jeg HATER å fryse! Og man skal fryse en god stund før man er så kald at man ikke føler mer...) En fisk som får hodet knust i det øyeblikket den kommer opp av vannet, rekker ikke lide. Etter min mening iallefall...

Liker heller ikke koking, fordi mange ikke ser forskjellen mellom å slippe en guppy i kokende vann og det å avlive feks en diger malle i kokende vann. Sistnevnte dør ikke alltid med en gang. Når folk forteller at den rakk å svømme en runde eller to først, så er ikke det raskt, sett fra mitt synspunkt iallefall

Hva en sngle egentlig føler og ikke, vet jeg lite om :P Men har altså generelt mer sans for øyeblikkelig død jeg. Og tar heller hammeren i hodet mitt, enn noen av de andre alternativene, hehe.
Det är viss skillnad på fisk och snäckor, det humanaste sättet att avliva snäckor på är att frysa dem.
rödtoppen
Det är viss skillnad på fisk och snäckor, det humanaste sättet att avliva snäckor på är att frysa dem.

Går det ikke fortere med et velrettet drop med murstein eller lignende?
Kesol
[QUOTE=rödtoppen]Det är viss skillnad på fisk och snäckor, det humanaste sättet att avliva snäckor på är att frysa dem.

Går det ikke fortere med et velrettet drop med murstein eller lignende?
jo, klart att det går fortare men då gäller det att den dör redan på första slaget
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap