Gamle eplesnegler

Jeg har ca. 12-14 eplesnegler som har levd hos meg siden juni i fjor. De var allerede ganske store da jeg kjøpte dem, men nå er de enorme. De er så digre at jeg synes det er merkelig at de fortsatt lever. Skallet er skrukkete og rynkete, og blekner i fargen. Men eggeklaser kommer på rekke og rad; noe jeg synes er helt utrolig. I morges så jeg 3 nye klaser, og med 3 som kom forleden, blir det mange nye babyer de nærmeste dagene.

Temperaturen i vannet de siste par månedene, har vært og er ca. 22-23gr. Trodde de følte for å gå i dvale en stund og ta livet mer med ro. Gule, lilla og røde er nå i samme kar, men aner jo ikke hvilke som er mødre og fedre. Egentlig er snegler meget interessante og spennende. Når en av de dør, får jeg helt vondt i hjertet. Man blir jo på en måte glad i disse fargerike sneglene, og det er litt trist når de går over til den andre siden. Er virkelig spent på hvor lenge de kan leve.

Jeg forer med Hikari annen hver dag, og agurk og squash de andre dagene.

Til våren har jeg nok en mengde snegler med spennende farger, og det gleder jeg meg til.

Så moro det er å se at det er flere som elsker disse skapningene. Jeg har også noen som er rundt året og de er vel 4-5 cm i diameter. Jeg har ca 25-26 grader i vannet og de legger masse egg. Har 9 eggklaser som ligger til klekking så det blir mange spennende farger her også. Jeg har hvite, lilla, rosa, blå, gule og grønne, så det bør bli fine farger av det. Jeg tar masse bilder av mine snegler for de er utrolig morsomme og finner på mye rart som det blir komiske situasjoner av. Jeg forer også med agurk og ellers får de novo crabs og novo prawn. Det er for for reker og krabber og skal være veldig fint for skallet. De elsker det ihvertfall. Jeg ser også frem til en sneglerik vår.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap