Blåreke

Den lokale zoo hadde disse inne.. Hva er det egentlige navnet og hva pleier de og gå for? De var skikkelig fine
den som heter "blå reke" eller noen som faktisk var blå? :P var vel ikke disse vel?
Det stod blåreke eller blå reke på akvariet ja, kan kansje minne om de på bilde 2 og 3 men tror ikke blåfargen var så sterk

Fant nå at det er en som heter blå reke i basen her.
Blå reke

Men denne er jo gjennomsiktig eller grønn på bildene? Burde ikke blå reke være blå?
Trond Ferkingstad
Men denne er jo gjennomsiktig eller grønn på bildene? Burde ikke blå reke være blå?
Strengt tatt mener jeg det, men det gjorde vist ikke den som navnga reka :p
Mulig at vedkommende hadde en blåmandag :S
Så de blå rekene på butikken som de kaller for blåreke/blå reke er noe annet som feks blå tigerreke?
De eg har, har er lett grønne med en blå/svart stripe inni skallet (som du ser på bilde i data basen)
Den ene eg har er brun med hvit stripe utenpå skallet.
Det er nok blåreke, Disse så veldig grønne ut då jeg kjøpte dem men er bare gjennomsiktig no
Hadde de gule/"gull" øyne? hva var prisen?
Studerte de ikke så nøye, og vet ikke hva prisen var.. Får ta turen dit en annen dag
Var der igjen idag og da var de desverre utsolgt :/
Hvilken butikk var det som hadde disse inne?
Zolsiden Zoo.. Men er eneste gang jeg har sett de der..
Trond Ferkingstad
Det stod blåreke eller blå reke på akvariet ja, kan kansje minne om de på bilde 2 og 3 men tror ikke blåfargen var så sterk Fant nå at det er en som heter blå reke i basen her. [URLBLOCK1] Men denne er jo gjennomsiktig eller grønn på bildene? Burde ikke blå reke være blå?

Tror jeg har hatt disse rekene, artige skapninger. De ble helt blå når de var redde, dvs når de ble transportert. Ellers var de gjennomsiktige.
De har disse rekene på en butikk i Tromsø også, og går for 40 kroner stk
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap