Hjelp til valg av reker

Har for tiden en 54 liter som står og går med kun 3 kulii-åler og et par hundre pestsnegler i. Har lekt litt med tanken på om jeg kan ha reker i dette karet. Det er ferdig innredet og med elvegrus, planter, en dott javamose. Jeg har ikke så veldig lyst til å skifte bunnlaget men kan tilføre det som måtte trengs for at reker skal trives. Jeg har lest artikkelen til H. Støre og forelsket meg i de røde krystallrekene. Ønsker innspill og erfaring ang disse rekene evt andre som er fin i fargen. Røde som blå..
Må også få svar på om Kuliiene kan gå sammen med reker eller om disse vil spise dem. Kan flytte Kuliiene til et annet kar. Kan jeg i det hele tatt ha fisk sammen med reker og i såfall hvilke. Husk karet er kun 54 liter.
Kuhliålarna kommer att äta upp eventuella räkbebisar.
Räkor gillar mossor av alla slag, stängselväxter är också bra.
54 liter blir ett bra och stort akvarium för räkor =)

Räkorna kommer att hålla sig gömda för det mesta om du har fisk med dem.

Jag hade guppy ihop med mina WhitePearl-räkor, när jag tog bort fiskarna så hade alla kommit fram från sina gömställen inom 30 min, så jag kommer aldrig mer att hålla räkor ihop med fiskar.

Föresten... välkommen till räkträsket ^^
Kom på en sak till....
Om du bara vill ha räkor och kanske mer än en sort/art så får du passa dig så att de inte parar sig, för då kan räkbebisarna få helt andra färger än vad du hade tänkt dig.
Jag lägger upp en korsningstabell
Fikk svar på noe men bumper så kanskje jeg får flere svar..
Som fersk rekeakvarist ville jeg personlig startet med en neocardinia art, da disse er lettere å ha med å gjøre enn cardinia.
Er jo kjedelig å "investere" en del lapper i reker, som ender i do
Neocardinia formerer seg også lettere\ raskere, enkelte med til dels eksplosiv vekst.
Hvis du vil prøve kirsebærreker, så kan du få noen av meg neste gang du er innom. Siden det er deg...
Jeg har tenkt å starte et kar med en gruppe kirsebærreker og noen dvergtannkarper.
Aggi
Hvis du vil prøve kirsebærreker, så kan du få noen av meg neste gang du er innom. :) Siden det er deg... :D

Var inne å kikket på typen Frank anbefalte og så at Kirsebærene var den mest fargesterke av den typen. Kjøper gjerne av deg. Har minstemann hjemme i helgen. Hvis det passer kan vi godt ta en tur. Må den veien snart uansett siden det er flere som venter på besøk.
Så lenge du ikke vil ha så mange, så kan du få dem. Jentungen skal operere ut en tann på fredag, så jeg tror kanskje søndag kan passe... Vi får sms'e...
Det gjør vi. Snakkes.
rödtoppen
Kom på en sak till.... Om du bara vill ha räkor och kanske mer än en sort/art så får du passa dig så att de inte parar sig, för då kan räkbebisarna få helt andra färger än vad du hade tänkt dig. Jag lägger upp en korsningstabell [URLBLOCK1]

Hei. Kunne du lagt ut den krysningstabellen på nytt? Fikk de ikke frem nå og kunne tenkt meg å fått skrive den ut.
Frank Angell
Som fersk rekeakvarist ville jeg personlig startet med en neocardinia art, da disse er lettere å ha med å gjøre enn cardinia. Er jo kjedelig å "investere" en del lapper i reker, som ender i do :) Neocardinia formerer seg også lettere\ raskere, enkelte med til dels eksplosiv vekst.

På hvilken måte er neocardinia arter lettere enn cardinia?
Xantia
På hvilken måte er neocardinia arter lettere enn cardinia?

De formerer seg lettere\ raskere, er mye mer hardføre, og koster gjerne mindre.

Det er surt om 10 reker til en tier for stykket bikker over.
Det er.... (barn tilstede, sparer meg for den) og 10 reker til en hundrings bikker over
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap