- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvor mange kirsebærreker i en 12 liter?
Hvor mange kirsebærreker i en 12 liter?
Inaktiv bruker
Nå vett ikkje eg om det e nogen her inne så he starta nogen tråd me "kor mange?" men nå jere eg det:P eg har gått te anskaffelse av et sånt lide plastakvarie, nybegynnarsett. det he et volum på 12-13 liter. Siden eg har blitt hekta på ræge så tenkte eg at eg sko ha nogen Kirsebærreker, men e det nogen her så vil sei meg kor mange eg kan ha te å begynna me? dei formere seg jo for har eg lest her på forumet?
Postet 16.01.08 kl 13:18
Postet 16.01.08 kl 17:32
Inaktiv bruker
Hvor mange kirsebærreker i en 12 liter?
5 til 10 reker ja. Men hvordan vet jeg, når jeg er i butikken, om jeg får 4 huer og 1 hann?
Postet 16.01.08 kl 18:00
Postet 16.01.08 kl 18:54
Inaktiv bruker
Steffen_93tror det blir vanskelig :P se etter noen som bærer på egg. det er då hunner xD De vil nok miste eggene men de kommer fort tilbake :)
Klatrer rekene ut av karet hvis jeg ikke har lokk :O :S.... leste dette i en tråd her i forumet? stemmer dette? har dere opplevd det?
Postet 16.01.08 kl 22:06
Postet 16.01.08 kl 22:23
Postet 17.01.08 kl 07:18
Postet 17.01.08 kl 13:22
Inaktiv bruker
Aggi[QUOTE=Petter Øverland Hetland]5 til 10 reker ja. Men hvordan vet jeg, når jeg er i butikken, om jeg får 4 huer og 1 hann?
Kirsebærreke-hunnene er rødere enn hannene. Hannene er så og si fargeløse, og uten rogn i nakke eller under buken. Sjekk basen , så vil du kunne se eksempler.
Jeg slenger på et til spørmål siden vi var så godt i gang. den medfølgende pumpa bråket så mye at jeg ble lei den. Jeg har to liggende, eheim powerball og en vanlig eheim. jeg har bytter til powerballen, den støyer ikke, men så kom jeg på, er reker ømfintlige for litt strøm? pumpa er stilt inn slik at den ikke har så enorm gjennomstrømning. det er slik at javamosen siger litt frem og tilbake.... har dette noe å si?
Postet 18.01.08 kl 16:42
Rekene tåler bra med strømminger, men de må ha noe å søke ly i, slik som mosen. Det som jeg er mer skeptisk til, er om rekebarn blir sugd inn i filteret.
En strømpe eller blåsvamp på innsuget kan hjelpe mot dette. Men en slik aquaball suger over det hele, gjør den ikke? Er det mulig for ei reke på halvannen mm å komme seg inn i filteret? I såfall, ville jeg fikset på det...
En strømpe eller blåsvamp på innsuget kan hjelpe mot dette. Men en slik aquaball suger over det hele, gjør den ikke? Er det mulig for ei reke på halvannen mm å komme seg inn i filteret? I såfall, ville jeg fikset på det...
Postet 18.01.08 kl 23:13
Postet 18.01.08 kl 23:21
Inaktiv bruker
Steffen_93bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)
Jeg kjøpte dette lille akvariet på Ica Maxi her i Sandnes, de hadde en kampanje og jeg fikk det siste:P 199 kroner med en dårlig luftdreven pumpe, håv og bakgrunn. Helt greit rekekar.
Postet 19.01.08 kl 14:50
Inaktiv bruker
AggiRekene tåler bra med strømminger, men de må ha noe å søke ly i, slik som mosen. Det som jeg er mer skeptisk til, er om rekebarn blir sugd inn i filteret. En strømpe eller blåsvamp på innsuget kan hjelpe mot dette. Men en slik aquaball suger over det hele, gjør den ikke? Er det mulig for ei reke på halvannen mm å komme seg inn i filteret? I såfall, ville jeg fikset på det...
en sånn damesokk, funker fint det? pumpa er rund og suger inn rundt hele ja. men det er ikke noe stort problem hvis jeg har sokk rundt
Postet 20.01.08 kl 13:51
Postet 20.01.08 kl 14:12
Petter Øverland Hetland[QUOTE=Steffen_93]bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)
Jeg kjøpte dette lille akvariet på Ica Maxi her i Sandnes, de hadde en kampanje og jeg fikk det siste:P 199 kroner med en dårlig luftdreven pumpe, håv og bakgrunn. Helt greit rekekar.
og så var det en liten plast plante og liten pose med fiske mat??
PS kjøpte et sånn i går :P
Postet 20.01.08 kl 15:02
Inaktiv bruker
Steffen_93[QUOTE=Petter Øverland Hetland][QUOTE=Steffen_93]bare lurer på om du kjøpte det på netthandelen :P skal kjøpe et/flere sånne i morgen :P Då tar eg rekene mine oppi der :-)
og så var det en liten plast plante og liten pose med fiske mat??
PS kjøpte et sånn i går :P
det stemmer det at det var noe sånn mat, men den gikk rett i båsset for jeg hadde ikke tro på den... planten i plast stemmer ja...du har nok kjøpt det samme som meg
Postet 20.01.08 kl 17:23
ser sånn ut :P
denne: [URL=http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=10541037&StuntID=][/URL]
denne: [URL=http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=10541037&StuntID=][/URL]
Postet 20.01.08 kl 18:25
Endret: 20.01.08 kl 18:26