Forvokst sebrasnegle

Har to sebrasnegler i karet som jeg oppdretter eplesnegler i. og oppdaget i dag at den ene ser ut som den har vokst for fort og stipene ikke har klart og henge på. Forer mer enn vanlig pga mange sneglebeibier så den har vel fått nok mat. Vil stipene komme etter eller blir det en stor brun åpen flekk uten striper.? Hvor store kan de bli? Tok noen bilder, den sitter oppå den andre sneglen på bildene.
Tror muligens det kan ha noe med endrede forhold å gjøre. Det partiet på sneglen min som har vokst etter at jeg kjøpte den har nemlig et annet mønster enn resten. Har derfor gått ut fra at det kan ha med endret mattilgang eller endrede vannverdier å gjøre. Det mønsteret som allerede er dannet kan ikke endres, men endres forholdene så kan kanskje den nye delen få annet mønster, hvis teorien min stemmer.

Kanskje sneglen din får så mye god mat at den vokser så fort at stripene ikke henger med ;D
Tante Astrid
Tror muligens det kan ha noe med endrede forhold å gjøre. Det partiet på sneglen min som har vokst etter at jeg kjøpte den har nemlig et annet mønster enn resten. Har derfor gått ut fra at det kan ha med endret mattilgang eller endrede vannverdier å gjøre. Det mønsteret som allerede er dannet kan ikke endres, men endres forholdene så kan kanskje den nye delen få annet mønster, hvis teorien min stemmer. Kanskje sneglen din får så mye god mat at den vokser så fort at stripene ikke henger med ;D
Ja den får mye god mat. har coryer i samme karet og de er gode og runde de også og legger egg hele tiden. må ta hyppigere vannskifter men gjør heller det enn at alle sneglebeibiene skal dø av matmangel. Så i basen at de blir 2cm, men mine er over det så det blir spennende og se hvor det ender.
Min er også litt over 2 cm i diameter. Nydelige snegler
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2011
Reklame for plussmedlemskap