Eplesneglene døde etter flytting...

Jeg har kjørt fra Oslo til Tana med et lite 15 liters akvarium med 4 guppyyngel, 10 kirsebærreker og 10 eplesnegler oppi. 3 dager i bil ble det.

Yngelen og rekene klarte seg bra, men samtlige av sneglene tok kvelden dagen etter at vi var framme. De lå først lukket inne i i skallet, men nå henger noen ut av skallet, så er rimelig sikker på at de er døde :o(

Tok de ut av akvariet og la de i en bolle med litt sand og vann for at de ikke skulle forpeste akvariet om de var døde. Venter med å kaste de til jeg er sikker på at det ikke står til liv.

Trodde sneglene skulle være mer hardfør enn 2 måneder gammel yngel og halvvoksne reker, men den gang ei.

De fikk mat en gang under turen på 3 dager, mot vanligvis 3 ganger daglig. Temperaturen lå mellom 22 - 25 grader, akkurat som vanlig med andre ord.

Noen ideer om hva som har tatt kverken på sneglene? Syns det er så rart at de døde, men ikke yngel og reker.
Jeg mistet noen av sneglene mine når jeg var på ferie ca en uke. Fiskene klarte seg fint, men det virker som eplesnegler lett blir sulten:P
Tilfeldig bekjentskap
© www.fishandpics.com
Reklame for plussmedlemskap