Eplesnegle over vann

Ser at den ene sneglen har gått over vann. Bør jeg dytte den ned igjen eller er det for at den skal legge egg?
De legger eggene over vann så det kan hende det er egg-legging som er på gang.
Får håpe det

OT: God start på akvarieåret Like før nyttår klekte paletteggene, jeg kjøpte noen utrolig vakre scalarer og en L206/L266. Like etter la scalarene egg, har lagt egg 4 ganger til nå, dessverre er eggene spist opp. Har fått 20 epleunger for bare 100 kr inkl porto. Kjøpte lekspar ancistrus og fikk med to unger og et slott på lørdag, nå tror jeg de har lagt egg, og kanskje eplesnegle egg også
Dessverre gikk den ned igjen etter en stund uten noen egg.. Den var sikkert bare oppe for å spise noe mat som hadde hengt seg fast...
RunarH
Dessverre gikk den ned igjen etter en stund uten noen egg.. Den var sikkert bare oppe for å spise noe mat som hadde hengt seg fast...
Det hender de tar seg noen sjekkerunder for å finne en passende plass å legge eggene på. Min hvite eplesnegle gikk tre runder rundt hele topplokket før hun fant seg en plass. Hun brukte tre dager på det. Jeg skjønte at noe var på gang for ho var veldig rask og målbevist og spiste ingenting på rundene så jeg fulgte med henne for å se hva som gjorde henne så rastløs og natt til 4 dagen var det en eggklase i karet.... Det var bare den hvite som kunne legge egg i det karet så det var ikke tvil om at det var den. Er det noe rart at jeg elsker disse skapningene da?
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap