Ekle eplesnegler

kom hjem i dag å da var den ene mollyen død, det var greit for den var gammel, men det som var ekkelt var at omtrent alle sneglene hang fast på den døde fisken. Så det jeg lurer på om eplesneglene kan ha drept mollyen for fisken var gammel ?
Neppe. De forsyner seg nok bare av liket. Den har nok dødd av seg selv.

Forresten er det en god egenskap at eplesnegler rydder opp, ikke ekkelt i det hele tatt

Og nei, en eplesnegle jakter neppe aggresivt på en fisk. Hvis en fisk er så sjuk at en eplesnegle kan spise på den er nok fisken forbi ethvert stadie av redning..
ok det var nok bare følelsene som tokk over dette var min første molly som jeg kjøpte for 4 år siden. men jeg har mange etter kommere
eplesnegler kan faktisk finne på å ta levende fisk. om de da er temmelig svekket av sykdom eller lignende
ingen eplesnegler er ekle, de gjør bare jobben sin. Men skjønner at synet er ekkelt. Det er bare helt nydelig å se på en eplesnegle kruse gjennom akvariet med følehornene elegant svingende frem og tilbake. Morsomme og klomsete er de også, det er derfor jeg syns de er så sjarmerende tror jeg. EPLESNEGLER RULER!!!!! NOEN ENIG???
ja jeg syns eplesnegler er kult men det var ikke akkurat så pent syn når dem hang rundt mollyen. Har ikke sett dette før hehe. Men men når jeg tittet litt oppi det samme akvariumet så jeg plutselig at jeg hadde fått molly yngel. 5 stk. så jeg skal ikke klage
liker eplesnegler jeg også. Er nesten beskymret at jeg har laget et rent eplesnegle akvarium. hehe.
og jeg forstår hva du mener Rita. Er ikke noe morsomt å se at en som man har hatt så lenge blir spist..:/
Eplesneglene mine har tatt fisk som har vært syke. Hvis fisken er så svak at de holder seg mest stille langs bunnen blir de spist levende..
Det syntes jeg var trist selvsagt, men jeg er veldig glad i eplesneglene og glad for ryddinga de gjør i karet ellers
Som MC sier, fisk som kan fanges av ei treig snegle, den er så nært døden, at den likevel ville blitt mat for snegla etter noen minutter

Fordelen med at snegler spiser fiske-kadavere, er at de ikke er så utsatt for smitte som fisk som eter fiske-kadavere.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap